Skoda zwiększyła przychody ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku do 14,8 mld euro (+ 17,6 proc.), uzyskując najwyższy wynik w historii firmy. Zysk operacyjny pozostaje również na bardzo wysokim poziomie, wzrastając do poziomu 1,175 mld euro (+ 8,5 proc.).
Świetne rezultaty marki Skoda nie dotyczą tylko przychodów ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego, ale również liczby sprzedanych pojazdów. W pierwszych trzech kwartałach tego roku sprzedaż ta wzrosła do 804 900 sztuk, co daje wzrost o 15.3 proc. Wpływ na rezultaty miały bardzo dobrze prowadzone działania sprzedażowe oraz konsolidacja marek w Indiach, której efektem było włączenie kolejnych spółek do Skoda Auto Group.
Konsolidacja, która weszła w życie 1 stycznia 2019 roku miała na celu zrzeszenie jednostek funkcjonujących na ważnym dla marki rynku. W październiku Volkswagen India Private Limited (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Limited (NSC) oraz Skoda Auto India Private Limited (SAIPL) połączyły siły pod patronatem Skoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL).
- Pomimo wyzwań na rynkach samochodowych na całym świecie byliśmy w stanie zwiększyć zysk z działalności operacyjnej w trzech pierwszych kwartałach. Negatywne efekty kursów walut i wyższy koszt początkowy nowych produktów zostały zrekompensowane odpowiednim zarządzaniem kosztami i aktywną sprzedażą, a także sprzedażą na rynkach poza Chinami - komentuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu finansów i IT Skoda.
Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową
Komentarze