Renault Alaskan to typowy pick-up, który ma mieć świetne właściwości terenowe i ładowność sięgającą jednej tony, a przy tym ma nietypową jak na SUV-a stylistykę, którą nawiązuje do osobowych modeli francuskiej marki.
Renault Alaskan wchodzi do Europy
Renault Alaskan to bardzo bliski krewny Nissana Navary, a także Mercedesa Klasy X. Auto wchodzi właśnie na europejski rynek.

REKLAMA
REKLAMA

Model ten ma być także komfortowy na co dzień, ponieważ został oparty na platformie podłogowej SUV-a. Co więcej, pozytywnie na komfort i prowadzenie auta wpłynie zamontowane z tyłu pięciowahaczowe zawieszenie.
-
WYDARZENIA
Podwyżka cen za przejazd autostradą A4. Na horyzoncie koniec koncesji
-
WYDARZENIA
Volkswagen Amarok – oficjalna premiera drugiej generacji pick-upa
-
WYDARZENIA
Lexus EX debiutuje z nowymi multimediami
-
WYDARZENIA
Nowe wyniki Euro NCAP – Toyota i BMW zgubiły gwiazdki
-
PORADY
Wyjazd samochodem na wakacje - jak się przygotować?
REKLAMA

Pod maską samochodu sprzedawanego w Europie znaleźć można będzie jeden silnik w dwóch wersjach mocy. Będzie to 2,3-litrowy turbodiesel dCi o mocy 160 lub 190 KM. Jak twierdzi producent, średnie spalanie wynosić ma zaledwie 6,3 l/100 km, czyniąc z Alaskana jeden z najoszczędniejszych samochodów w segmencie.
REKLAMA
REKLAMA

Jednostka napędowa dCi współpracować będzie z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniowym automatem. W Ameryce Południowej można znaleźć jeszcze benzynowy motor 2.5 o mocy 160 KM, ale ten nie jest przewidziany dla Europy.
REKLAMA

Wiadomo ponadto, że Renault Alaskan ma być wyposażony w wiele elementów, które w znacznym stopniu poprawią jego użyteczność, szczególnie w terenie. Są to między innymi:
- stały napęd na cztery koła,
- reduktor,
- elektronicznie sterowany i samoblokujący się mechanizm różnicowy (eLSD),
- blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi,
- wspomaganie ruszania pod górę (HSA)
- ogranicznik prędkości podczas zjeżdżania (HDC).
Ponadto dostępne będą trzy tryby jazdy - 2WD, 4WD oraz 4WD z reduktorem.
REKLAMA
REKLAMA

W wyposażeniu Renault Alaskana znaleźć można będzie m.in. 5-calowy kolorowy ekran TFT 3D między zegarami, 7-calowy dotykowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego, czy też kamerę 360 stopni.
REKLAMA

Renault Alaskan będzie powstawać w hiszpańskiej fabryce Nissana pod Barceloną. Początkowo europejscy klienci będą mogli zamawiać wyłącznie odmianę z podwójną kabiną Double Cab i oczywiście napędem na cztery koła. Kolejne wersje nadwoziowe mogą pojawić się później, w zależności od specyfiki danego kraju.
REKLAMA
REKLAMA

Renault Alaskan będzie powstawać w hiszpańskiej fabryce Nissana pod Barceloną. Początkowo europejscy klienci będą mogli zamawiać wyłącznie odmianę z podwójną kabiną Double Cab i oczywiście napędem na cztery koła. Kolejne wersje nadwoziowe mogą pojawić się później, w zależności od specyfiki danego kraju.