REKLAMA

Renault Arkana w Polsce. Znamy ceny SUV-a coupe

Renault Arkana to kompaktowy SUV z mocno opadającą linią dachu w stylu coupe, który nie ma rywali w swoim segmencie. Poznaliśmy właśnie polski cennik.

Renault Arkana Materiały prasowe
Renault Arkana w wersji europejskiej
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 692 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Renault Arkana to model pierwotnie planowany głównie na rynek rosyjski i azjatycki. Od dłuższego czasu wiemy jednak, że wejdzie już niebawem także do Europy. Właściwie to już wchodzi, bo podczas konferencji online poznaliśmy cennik, a wraz z nim dostępne wersje napędowe i poziomy wyposażenia.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Renault Arkana – ceny w Polsce

Renault Arkana w Polsce dostępny będzie w trzech poziomach wyposażenia – Zen, Intens oraz R.S. Line. Do tego dochodzą trzy wersje napędu – TCe 140 EDC, TCe 160 EDC (ta dostępna będzie dopiero od października) oraz hybryda E-Tech 145.

Ceny Renault Arkana wyglądają następująco:

  • TCe 140 EDC Zen – 111 900 zł
  • TCe 140 EDC Intens – 122 900 zł
  • TCe 140 EDC R.S. Line – 134 900 zł
  • TCe 160 EDC Intens – 126 900 zł (od 10.2021)
  • TCe 160 EDC R.S. Line – 138 900 zł
  • E-Tech 145 Zen – 119 900 zł
  • E-Tech 145 Intens – 130 900 zł
  • E-Tech R.S. Line – 142 900 zł

Renault Arkana – bez konkurencji

Renault Arkana pojawił się po raz pierwszy na salonie samochodowym w Moskwie w sierpniu 2018 roku, czyli już blisko trzy lata temu. Wtedy wiadomo było, że jest on przeznaczony na rynek rosyjski, a także chiński, koreański czy też południowoamerykański. Teraz Renault wprowadza SUV-a coupe do Europy. Oczekiwanie się opłaciło, bo model wciąż nie ma konkurencji w swoim segmencie cenowym. W Chinach oferowana jest Skoda Kodiaq GT, która również jest SUV-em z nisko opadającym dachem, ale tego modelu na 99 proc. nie zobaczymy w Europie. Jest jeszcze choćby Mercedes GLC Coupe, ale ten jest w innej lidze cenowej. I jakościowej, rzecz jasna.

Renault ArkanaMateriały prasowe
Renault Arkana w wersji europejskiej

Tak czy inaczej, Renault Arkana wygląda ładnie, elegancko, nowocześnie, a przede wszystkim modnie. Bo szał na SUV-y wszelkiej maści nie słabnie. W stosunku do pokazanej w Moskwie wersji niewiele zmieniło się tylko z zewnątrz, bo płyta podłogowa jest całkiem inna. W Rosji Renault Arkana jeździ na platformie B0+, współdzielonej z obecną Dacią Duster. W wydaniu europejskim jest to już jednak nowoczesna modułowa platforma CMF-B, z której korzystają choćby Clio czy Captur. Rosyjska Arkana ma w ofercie wolnossący silnik 1.6 o mocy 156 KM, połączony z 5-biegową skrzynią ręczną, a u nas pojawią się mocne i oszczędne napędy hybrydowe, w tym mild hybrid.

Na początek proponowane będą trzy silniki, z czego jeden to hybryda z rodziny E-Tech Hybrid, korzystająca z 1,6-litrowego silnika benzynowego, silnika elektrycznego i silnika służącego jako rozrusznik i alternator, dysponująca mocą 145 KM. Dwa pozostałe napędy to miękkie hybrydy benzynowe o oznaczeniu TCe 140 oraz TCe 160, korzystające z 12-woltowej instalacji elektrycznej i silnika o pojemności 1,3 litra.

Nowy model ma nadwozie o długości 4568 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2720 mm. Daje to sporo miejsca dla pasażerów i bagażnik o pojemności 513 litrów (480 l w wersji hybrydowej). Duży prześwit, który sięga 199 mm, wraz z wysoką, atletyczną linią dolnej części nadwozia i mocno zarysowanymi nadkolami wpisuje się w stylistykę modnych SUV-ów.

Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA