Renault Austral – zdjęcia, dane techniczne, silniki

Nowy Renault Austral to kompaktowy SUV segmentu C. Auto debiutuje na nowej platformie, ma wyłącznie hybrydowe napędy i całe mnóstwo nowoczesnych technologii.

Renault Austral fot. materiały prasowe
Renault Austral

Czym jest Renault Austral? W dużym skrócie mówiąc, to kompaktowy SUV segmentu C, który z zewnątrz wygląda bardzo podobnie do elektrycznego Renault Megane E-Tech, choć jest od niego większy i nie przewidziano dla niego napędów czysto elektrycznych. Auto nie zaskakuje stylistyką, choć trudno mu odmówić uroku. Zobaczmy, co wiemy o nim w dniu premiery.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Renault Austral – w duchu nowego Megane

Jak wspomnieliśmy, Austral z zewnątrz przypomina nowe Megane, choć różnice są zauważalne na pierwszy rzut oka. Są to choćby obecność klasycznego grilla, inaczej poprowadzone światła do jazdy dziennej, inne lampy z tyłu czy wreszcie mocniej rozciągnięte nadwozie. Nie zabrakło jednak części wspólnej w postaci uskoku dolnej krawędzi okien w okolicach tylnych drzwi.

Renault Austral ma 4,51 metra długości, a więc jest nieznacznie dłuższy od Kadjara (4,49 m), za to od Qashqaia o niemal 10 cm. Dłuższa od Australa jest za to Arkana, czyli oferowany od niedawna SUV coupe, mierząca 4,57 m. Jeśli chodzi o pozostałe wymiary, to wysokość Australa wynosi 1,62 metra, zaś szerokość to 1,83 metra. Rozstaw osi równy jest natomiast 2,67 metra.

Austral jest pierwszym modelem zbudowanym na najnowszej generacji platformy CMF-CD, która pozwoliła wygospodarować obszerne wnętrze dla pięciu pasażerów oraz bagażnik mieszczący od 430 litrów w modelu hybrydowym, do 500 litrów w miękkich hybrydach. Jeśli jednak wybierzemy wariant z przesuwną tylną kanapą, te maksymalne wartości wzrosną, odpowiednio, do 555 litrów i 575 litrów.

Do napędów przejdziemy za moment, a w tym miejscu warto dodać, że Austral dostępny będzie z kołami w rozmiarze od 17 do 20 cali i maksymalnie z prześwitem wynoszącym 17 cm. Czy do tego dostaniemy napęd na cztery koła? Nie, a przynajmniej nie na początku sprzedaży. Czy w ogóle – czekamy na potwierdzenie. W zamian Renault oferuje sprawdzony w wielu innych modelach system 4CONTROL, czyli układ czterech skrętnych kół, dostępny z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu. Pozostałe wersje otrzymają z tyłu belkę skrętną.

Renault Austral – napęd, silniki, dane techniczne

Do napędu Renault Australa wykorzystana zostanie wyłącznie technologia hybrydowa. Dostępne będą dwa silniki benzynowe, wspierane technologią miękkiej hybrydy oraz jedna pełna hybryda E-Tech nowej generacji.

Zacznijmy od owej pełnej hybrydy, dostępnej w dwóch wersjach mocy – 160 KM oraz 200 KM. Jest to najnowsze wcielenie technologii E-Tech, wykorzystującej:

  • 1,2-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy (130 KM i 205 Nm),
  • mniejszy silnik elektryczny działający jako rozruszniko-generator
  • większy silnik elektryczny do napędzania samochodu (50 kW, 205 Nm),
  • akumulator (1,7 kWh, 400 V),
  • znaną z innych hybryd marki kłową skrzynię biegów (7 biegów, w tym dwa dla trybu elektrycznego i pięć dla hybrydowego).

Producent obiecuje, że napędzany tą hybrydą Austral rozpędzać się będzie w trasie od 80 do 120 km/h w czasie 5,9 sekundy w mocniejszej i w 6,8 sekundy w słabszej wersji. Zużycie paliwa wynosić ma średnio 4,6 l/100 km, ale tę wartość zweryfikujemy dopiero, kiedy auto trafi w nasze ręce.

Kolejny napęd zapowiadany jest jako alternatywa dla diesla. To miękka hybryda Mild Hybrid Advanced o mocy 130 KM, korzystająca ze spalinowego silnika o pojemności 1,2 litra i wspierana niewielkim silnikiem elektrycznym oraz instalacją o napięciu 48 V. Producent zapowiada, że sparowany z manualną skrzynia biegów napęd zapewnia płynne rozpędzanie oraz zapas momentu obrotowego, dostarczany dodatkowo przez wspomniany motor elektryczny. Spalanie ma średnio wynosić 5,3 l/100 km.

Na koniec napęd Mild Hybrid już bez Advanced w nazwie. Mamy tu bowiem obecną już w innych modelach konstrukcję z silnikiem 4-cylindrowym o pojemności 1,3 litra, współpracującym z instalacją elektryczną o napięciu 12 V. Dostępne są dwa poziomy mocy – 140 KM oraz 160 KM, przy czym mocniejszy z wariantów można sparować z automatyczną przekładnią X-Tronic. Spalanie dla 160-konnego Australa Mild Hybrid podane przez producenta to 6,2 l/100 km.

Renault Austral dostępny będzie jeszcze w tym roku. Zamówienia ruszyć mają w połowie 2022 roku, natomiast pierwsze dostawy planowane są na jesień. Więcej o modelu Renault Austral napiszemy niebawem, bo pisać jest o czym. Choćby o nowoczesnym wnętrzu, technologiach łączności wykorzystujących integrację z Google czy o systemach bezpieczeństwa, których Austral oferuje bez liku. No i jeszcze o luksusowo-sportowej wersji z logo Alpine. To wszystko niebawem, a póki co zajrzyjcie do galerii zdjęć nowego Renault Austral.

REKLAMA