Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Renault Clio R.S. 18: hot-hatch z genami F1

Renault zaprezentowało właśnie nową wersję topowej odmiany modelu Clio. Chodzi o Clio R.S. 18, które wygląda tak drapieżnie, jak nigdy wcześniej.

Renault Clio R.S. 18 Renault Clio R.S. 18

Pakiet R.S. 18 prezentowany dla Clio RS to w linii prostej nawiązanie do nazwy bolidu Formuły 1 zespołu Renault, przeznaczonego do rywalizacji w sezonie 2018. Niestety, nic nie zmieniło się pod maską, za to wygląd pakietu aerodynamicznego jest z najwyższej półki.

Nie dalej jak w zeszłym roku francuska marka świętowała 40-lecie swojego zaangażowania w wyścigi Formuły 1. Renault Clio R.S. 18 jest jednym z owoców tego świętowania, przedłużającym fiestę.

Renault Clio R.S. 18 Renault Clio R.S. 18

Mówimy tu o pakiecie stylistycznym, który dodano do "zwykłego" Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC. Z tym, że opcjonalny wydech firmy Akrapovic mamy tutaj w standardzie. Profesjonalny układ wydechowy zapewnia gęsią skórkę zaraz po przekręceniu kluczyka i podkręceniu obrotów silnika.

Od seryjnego Clio R.S. wersję R.S. 18 wizualnie odróżnia kilka detali. W tym żółta listwa w zderzaku i bocznych progach, sporo naklejek nawiązujących do bolidu F1 zespołu Renault, czy czarne logo i grill, dodające złowrogiego charakteru.

Renault Clio R.S. 18 Renault Clio R.S. 18

W kabinie już na wejściu zauważyć można numer seryjny zamieszczony na progu drzwi oraz udające włókno węglowe wykończenia kratek nawiewu. Mamy tu jeszcze specjalne dywaniki czy kierownicą obszytą połączeniem skóry i alcantary.

Pod maską Renault Clio R.S. 18 pracuje dobrze znany z seryjnego modelu turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 220 koni mechanicznych i 280 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Renault Clio R.S. 18 Renault Clio R.S. 18

Według danych technicznych, Clio R.S. 18 ma osiągi takie, jak wersja bez "osiemnastki" w nazwie. A to przekłada się na sprint do "setki" w 6,6 sekundy i maksymalną prędkość 235 km/h.

Tymczasem zajrzyjcie do naszego testu Renault Clio R.S., którym jeździliśmy po polskich drogach niemal dokładnie rok temu. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij