[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Renault Clio R.S. 18: hot-hatch z genami F1

Renault zaprezentowało właśnie nową wersję topowej odmiany modelu Clio. Chodzi o Clio R.S. 18, które wygląda tak drapieżnie, jak nigdy wcześniej.

Renault Clio R.S. 18 Renault Clio R.S. 18

Pakiet R.S. 18 prezentowany dla Clio RS to w linii prostej nawiązanie do nazwy bolidu Formuły 1 zespołu Renault, przeznaczonego do rywalizacji w sezonie 2018. Niestety, nic nie zmieniło się pod maską, za to wygląd pakietu aerodynamicznego jest z najwyższej półki.

Nie dalej jak w zeszłym roku francuska marka świętowała 40-lecie swojego zaangażowania w wyścigi Formuły 1. Renault Clio R.S. 18 jest jednym z owoców tego świętowania, przedłużającym fiestę.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio R.S. 18 Renault Clio R.S. 18

Mówimy tu o pakiecie stylistycznym, który dodano do "zwykłego" Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC. Z tym, że opcjonalny wydech firmy Akrapovic mamy tutaj w standardzie. Profesjonalny układ wydechowy zapewnia gęsią skórkę zaraz po przekręceniu kluczyka i podkręceniu obrotów silnika.

Od seryjnego Clio R.S. wersję R.S. 18 wizualnie odróżnia kilka detali. W tym żółta listwa w zderzaku i bocznych progach, sporo naklejek nawiązujących do bolidu F1 zespołu Renault, czy czarne logo i grill, dodające złowrogiego charakteru.

REKLAMA

Renault Clio R.S. 18 Renault Clio R.S. 18

W kabinie już na wejściu zauważyć można numer seryjny zamieszczony na progu drzwi oraz udające włókno węglowe wykończenia kratek nawiewu. Mamy tu jeszcze specjalne dywaniki czy kierownicą obszytą połączeniem skóry i alcantary.

Pod maską Renault Clio R.S. 18 pracuje dobrze znany z seryjnego modelu turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 220 koni mechanicznych i 280 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio R.S. 18 Renault Clio R.S. 18

Według danych technicznych, Clio R.S. 18 ma osiągi takie, jak wersja bez "osiemnastki" w nazwie. A to przekłada się na sprint do "setki" w 6,6 sekundy i maksymalną prędkość 235 km/h.

Tymczasem zajrzyjcie do naszego testu Renault Clio R.S., którym jeździliśmy po polskich drogach niemal dokładnie rok temu. 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij