[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Renault Clio – w najwyższej formie

Model, który przez lata stał się synonimem auta miejskiego, dziś, w swojej piątej odsłonie, udowadnia, co w motoryzacji oznacza postęp.

Czy ktoś jeszcze pamięta reklamy Clio pierwszej generacji, które chwaliło się tym, że jest „prosto z raju”? Najwyraźniej coś w tym rajskim pochodzeniu musiało być, bo Renault zdobyło tytuł „Samochodu roku 1991”, a wszystkie kolejne pokolenia modelu zdobyły uznanie klientów, których w sumie było aż 15 milionów. W takim razie co możemy powiedzieć o modelu obecnej, 5. generacji?

 

 

Rzut oka na nadwozie pozwala stwierdzić, że Clio V kontynuuje ekspresyjną i wyrazistą stylistykę Clio IV dodając do tego niezbędne odświeżenia. Auto wygląda bardziej elegancko i dynamicznie zarazem. To m.in. zasługa większego „grilla" oraz nowo zaprojektowanego zderzaka. Mimo tego, że nadwozie skurczyło się o 12 mm w środku wygospodarowano wyraźnie więcej przestrzeni dla pasażerów. Rekordową pojemność w klasie ma bagażnik – 391 l. Oczywiście przestrzeń tę można powiększyć składając oparcia kanapy.

Dynamiczny charakter auta podkreśla też obniżony o prawie 5 cm tylny spojler, który poprawia właściwości aerodynamiczne nadwozia. Nowe, żywe i ekscytujące lakiery takie jak widoczny na zdjęciach Orange Valencia, dodają auta charakteru i sprawiają, że stylizacja auta staje się jeszcze bardziej ekspresyjna.

 

 

Renault Clio 2019 - wnętrze
W kabinie Clio zyskało zupełnie nową jakość - lepsze są materiał wykończeniowe, nowym elementem jest opcjonalne nastrojowe oświetlenie, a centralny ekran systemu ma nowoczesne, czytelne grafiki

 

Renault Clio - wnętrze
Przednie fotele o nowej konstrukcji znacznie podwyższyły komfort siedzenia. Szeroka regulacja zapewni każdej osobie odnalezienie optymalnej pozycji za kierownicą

 

 

Renault Clio - wnętrze
Dwa porty USB plus, opcjonalnie, możliwość indukcyjnego ładowania smartfonów, a powyżej klasyczne i estetyczne pokrętła od obsługi klimatyzacji, która nie rozprasza uwagi kierowcy

 

W środku doszło do, nie bójmy się tego słowa, rewolucji. Przede wszystkim kabina nowego Clio sprawia bardzo jakościowe wrażenie – jakby była z auta co najmniej o klasę większego i droższego. Opcjonalny ekran systemu EASY LINK ma największą przekątną w całym segmencie (9,3 cala). To prawdziwe centrum zarządzania funkcjami multimedialnymi, systemami wspomagania prowadzenia oraz systemem MULTI-SENSE.

Jeden samochód, różne charaktery – tak w skrócie można opisać jego działanie. Dzięki systemowi MULTI-SENSE da się zmieniać charakterystykę działania wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika na gaz, sposób podświetlenia wnętrza czy wygląd cyfrowych wskaźników. Dostępne są trzy tryby jazdy: Eco, w którym priorytetowe staje się oszczędzanie paliwa, Sport, w którym auto staje się bardziej dynamiczne oraz MySense (tryb domyślny), który pozwala samemu dostosować poszczególne ustawienia.

 

 

Renault Clio
Clio potrafi samo utrzymać się na pasie czy po zatrzymaniu ruchu, kiedy włączony jest tempomat z funkcją stop&go ruszyć ponownie do przodu. Takie systemy jeszcze niedawno były dostępne tylko w drogich autach

 

Renault Clio
Dopracowana konstrukcja nadwozia i nowa płyta podłogowa sprawiły, że auto jest stabilniejsze, bezpieczniejsza i bardziej komfortowe

 

 

Renault Clio
"Parasol" systemów bezpieczeństwa w Clio jest rozbudowany - dzięki kamerze i radarom auto potrafi np. rozpoznać rowerzystów czy pieszych i awaryjnie przed nimi zahamować

 

Również pod względem usług online i funkcji związanych z łącznością oraz multimediami Clio otwiera nowy rozdział. System multimedialny EASY LINK jest kompatybilny ze smartfonami (interfejsy Android Auto oraz Apple CarPLay), połączony z siecią, dzięki czemu sam potrafi się aktualizować, nawigacja na bieżąco informuje o aktualnych utrudnieniach w ruchu, a wyszukiwanie adresów działa tak jak w smartfonie – tak jak w wypadku nawigacji Google Maps wystarczy wpisać nazwę obiektu czy miejsca, a nie oddzielnie każdą część adresu. Wygląd menu jest intuicyjny i nowoczesny zarazem, a obsługa tego multimedialnego „kombajnu” nie rozprasza uwagi kierowcy.

Nowe Clio po raz pierwszy wyposażono też w cyfrowy ekran w miejscu klasycznych zegarów. Ekran o przekątnej od 7 do 10,25 cala (rekord w klasie) pozwala personalizować wyświetlane informacje. Przy całym tym zaawansowaniu pozostawiono wygodne pokrętła do klimatyzacji, które w dodatku, dzięki estetycznemu wyglądowi, same w sobie stanowią element dekoracyjny.

 

Wnętrze nowego Clio można personalizować. Do wyboru jest osiem wersji wykończenia wnętrza, dodatkowo da się skorzystać z możliwości personalizacji koloru listwy na linii nawiewów. O odpowiedni nastrój w kabinie dba również tzw. oświetlenie ambientowe (osiem kolorów do wyboru), które podświetla delikatnym światłem np. boczki drzwi.

Gama silników nowego Clio obejmuje trzy jednostki benzynowe, jeden układ napędowy zasilany gazem LPG oraz wersję wysokoprężną. Podstawowy model napędzany jest przez 1-litrowy, wolnossący silnik o mocy 65 KM, idealny dla osób, które jeżdżą głównie po mieście. W tym roku ten silnik zyska też mocniejszy, 75-konny wariant. Cena wersji bazowej startuje od 48 400 zł. Wyżej w hierarchii jest stukonny silnik TCe 100 – dzięki turbodoładowaniu zapewnia dynamiczne osiągi nie zużywając przy tym wiele paliwa. Cena nowego Clio w takiej wersji - już od 57 900 zł. Odmiana ta występuje również z bezstopniową przekładnią X-Tronic, dopłata do niej to 5000 zł oraz fabrycznie montowaną instalacją LPG. Topowa wersja napędowa to TCe 130 EDC – pod tą nazwą kryje się 1,3-litrowy silnik turbo o mocy 130 KM oraz dwusprzęgłowa przekładnia EDC z łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. Za takie Clio trzeba zapłacić minimum 76 400 zł. Superoszczędne wersje to TCE 100 LPG (60 900 zł) oraz diesel Blue dCi 115 (70 900 zł).

W tym roku zadebiutuje też Clio w nowoczesnej wersji E-TECH Hybrid, czyli z napędem hybrydowym. Przez 80% czasu jazdy miejskiej, wg wyliczeń, takie Clio będzie w stanie poruszać się korzystając wyłącznie z energii elektrycznej.

Pod względem liczby systemów bezpieczeństwa nowe Renault Clio osiągnęło zupełnie nowy poziom. Systemy wspomagające prowadzenie, tzw. EASY-DRIVE, obejmują m.in. kamerę z widokiem 360 stopni, aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, aktywny tempomat z funkcją stop&go czy adaptacyjne światła drogowe. W połączeniu z solidną konstrukcją wynik crash-testu przeprowadzonego przez Euro-NCAP nie mógł być inny – Clio otrzymało maksymalną notę 5 gwiazdek i jedną z najwyższych ocen ogólnych w historii.. Przy okazji zdobyło tytuł "Best in class", czyli najbezpieczniejszego modelu w swoim segmencie. Standardem, już w podstawowej wersji, są też wydajne reflektory Full LED.

 

Na deser – w Clio zastosowano zaawansowany system audio marki Bose (opcja). Nowe głośniki (teraz jest ich dziewięć, o dwa więcej niż wcześniej) oraz komponenty sprawiają, że dźwięk jest mocny i soczysty, subwoofer (co ważne – nie zabiera przestrzeni w bagażniku) znacznie lepiej oddaje dźwięki o niskiej częstotliwości. Dwa dodatkowe tweetery zostały natomiast umieszczone w płatach tylnych drzwi.

Zbudowane na nowej płycie podłogowej Clio jest na drodze dynamiczne i komfortowe jak nigdy dotąd, zapewnia też precyzyjne prowadzenie i lepszą niż dotychczas zwrotność. Średnicę zawracania, czyli parametr szczególnie istotny w mieście, udało się zmniejszyć o 30 cm. Zastosowano też lepsze materiały wygłuszające, co jest szczególnie wyraźne przy wyższych prędkościach. Np. przy 130 km/h w kabinie jest o 2 dB ciszej niż dotąd – czyli aż dwa razy ciszej!

Renault Clio

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, dopracowany układ jezdny, wysokiej jakości wnętrze i multimedialne możliwości – Clio świetnie udowadnia, co w motoryzacji znaczy postęp. Da się to teraz sprawdzić samemu, dzięki akcji "365 dni testów Renault", w ramach której nowe Clio można testować przez 24 godziny.

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA