Renault ogłosiło właśnie plany wprowadzenia europejskiej wersji niewielkiego crossovera o nazwie City K-ZE na rynki europejskie. Obecnie samochód ten, bazujący na również niedostępnym u nas Renault Kwid, sprzedawany jest w Chinach w cenie około 8 tys. dolarów. Jak na auto z napędem elektrycznym to wręcz bardzo niska cena.
Oczywiście wprowadzenie modelu oferowanego w Chinach na rynku Starego Kontynentu wymagają wielu zmian, dostosowujących bezpieczeństwo samochodu do europejskich norm i standardów. W Chinach na przykład obowiązkowy nie jest ani system ESP, ani choćby boczne poduszki powietrzne.
Renault K-ZE – silnik i napęd
Przejdźmy na moment do napędu montowanego w Renault K-ZE. Ma on raczej skromne parametry mocy i słabe osiągi, ale jako samochód miejski sprawdza się świetnie. Silnik elektryczny generuje moc 44 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 125 Nm.
Niska masa własna, wynosząca niewiele ponad 900 kilogramów sprawia jednak, że te wartości nie są wcale aż tak mizerne, jak może to wyglądać na suchych liczbach. Na rozpędzenie się od 0 do 60 km/h K-ZE potrzebuje siedmiu sekund, a prędkość maksymalna sięga około 105 km/h.
Bazujący na nowoczesnej platformie CMF-A Renault K-ZE ma wbudowany litowo-jonowy akumulator o pojemności 26,8 kWh. Pozwala on na pokonanie średnio 271 km według cyklu pomiarowego NEDC. To dla miejskiego auta, wykorzystywanego na co dzień, wartość zupełnie wystarczająca.
Zobacz także: znamy cenę elektrycznego Volkswagena ID.3
Komentarze