Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault Kangoo Z.E. ładowane bezprzewodowo

Renault od dłuższego czasu pracuje nad systemem DEVC, który umożliwi szybkie bezprzewodowe ładowanie akumulatorów w samochodach elektrycznych – pierwsze takie rozwiązanie otrzyma Renault Kangoo Z.E.

Renault Kangoo Renault Kangoo

Francuski koncern od lat naciska na rozwój samochodów, które będą przede wszystkim ekologiczne. Dlatego kolejnym krokiem było rozpoczęcie współpracy z firmą Qualcomm Technologies w celu opracowania możliwości ładowania pojazdu elektrycznego bez wpinania wtyczki w gniazdko. Udało im się opracować system DEVC, który umożliwia szybkie bezprzewodowe ładowanie samochodu w trakcie jazdy. Do tego celu będzie wykorzystywany prąd o mocy 20 kW, a dostarczanie energii rozpocznie się wraz z osiągnięciem prędkości 100 km/h i wyższej.

Kluczowy dla rozwoju tej technologii jest projekt FABRIC (z ang: FeAsiBility analysis and development of on-Road chargIng solutions for future electric vehicles), czyli nic innego jak analiza wykonalności i opracowywanie rozwiązań ładowania wbudowanych w drogę dla celów przyszłych pojazdów elektrycznych. Wartość przedsięwzięcia to 9 mln euro, część kosztów finansuje Unia Europejska, która mocno naciska na producentów samochodowych, aby ich auta były coraz bardziej ekologiczne, a elektryczne osiągały większe zasięgi.

Oprócz Qualcomm w projekt zaangażowana została firma Vadecom. Ich celem było stworzenie warunków do testów tego rozwiązania. Wykorzystano do tego 100-metrowy tor w Satory, w Wersalu pod Paryżem. Tam została zainstalowana główna część systemu DEVC, a Renault zamontowało drugą część tego systemu w dwóch egzemplarzach Renault Kangoo Z.E. Jak się sprawdziło? Na ostateczne wyniki musimy jeszcze trochę poczekać.

Wkrótce system szybkiego bezprzewodowego ładowania auta w trakcie jazdy zostanie przekazany do testów załodze z Vadecom. Próby mają być oceniane pod względem: działania i sprawności przesyłu energii do pojazdów w szerokiej praktyce. Z nią wiążą się identyfikacja i dopuszczenie pojazdu do ładowania w chwili wjechania w trasę ładowania, uzgadnianie poziomu mocy pomiędzy torem i samochodem oraz prędkość i ustawienie pojazdu względem toru.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 71 300 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi-5, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij