Renault MeganE – elektryczny crossover

Nowa generacja Renault Megane nazywać się będzie MeganE, a oprócz tego będzie crossoverem, i to w pełni elektrycznym. Co wiemy już o tym modelu?

Renault MeganE 2022 fot. materiały prasowe
Renault MeganE

Nowa odsłona Renault Megane została zapowiedziana kilka miesięcy temu w formie konceptu Megane eVision. Teraz auto jest już bliskie fazy produkcyjnej, a pierwsze egzemplarze, pokryte lekkim kamuflażem, jeżdżą już po drogach publicznych. Producent podał w związku z tym nieco więcej informacji, choć te są wciąż skąpe.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Pełna nazwa nowego modelu to Renault Megane E-Tech Electric, ale w skrócie producent nazywa go po prostu MeganE, z wielką literą E na końcu, symbolizującą właśnie elektryczny napęd. Na tym etapie wiemy już, że MeganE powstanie na platformie CMF-EV, współdzielonej z elektrycznym Nissanem Ariya. Auto zmieni też swój charakter – z kompaktu stanie się crossoverem, sylwetką zbliżonym do konkurencyjnego Volkswagena ID.3.

Koncepcyjny Megane eVision mierzy 4,21 metra długości, zatem o 5 cm mniej od wspomnianego ID.3. Wersja produkcyjna prawdopodobnie zachowa te wymiary, ale na potwierdzenie przyjdzie czas. Konstruktorzy zapewniają jednak, że miejsca w środku jest więcej niż w przeciętnym kompakcie – to w dużej mierze zasługa elektrycznego napędu, którego podzespoły zajmują mniej miejsca i łatwiej je sprytnie upakować. Do tego dochodzi duży rozstaw osi, mierzący 2,7 metra.

Renault MeganE 2022fot. materiały prasowe
Renault MeganE

Co napędza nowe Renault MeganE? Jest to silnik elektryczny o mocy 160 kW (217 KM), czerpiący energię z akumulatora o pojemności 60 kWh, co umożliwia pokonanie nawet 450 km zgodnie z normą WLTP. Moment obrotowy sięgać ma 300 Nm, dzięki czemu sprint do „setki” potrwa około 8 sekund. Jeśli chodzi o ładowanie, przy prezentacji konceptu podano, że maksymalna moc to nawet 130 kW, a to oznaczałoby napełnienie „baterii” do 80 proc. pojemności w niespełna pół godziny.

Póki co nowy model wciąż skrywa swoje linie pod kamuflażem, a już tego lata na drogach pojawi się 30 samochodów. Zasiądą w nich inżynierowie, którzy będą przeprowadzać ostatnie testy kontrolne. Oficjalna premiera Renault MeganE w wersji produkcyjnej to prawdopodobnie początek przyszłego roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA