Renault Megane E-Tech – Nowa rodzina

Nowe Renault Megane będzie elektrycznym crossoverem, który zapewnia zasięg nawet 470 km i rozpoczyna kolejny etap elektrycznej rewolucji marki.

Renault Megane E-Tech materiały prasowe
Renault Megane E-Tech

Megane E-Tech będzie pierwszym modelem produkowanym w zlokalizowanym na północy Francji centrum przemysłowym Renault i rozpoczyna nowy rozdział elektrycznej rewolucji. Celem Renault ElectriCity jest produkcja 400 tys. samochodów rocznie. Renault jako jedna z pierwszych marek na świecie rozpoczęła elektryczną rewolucję. Obecnie może pochwalić się ponad 10-letnim doświadczeniem w tym zakresie oraz liczbą 400 tys. sprzedanych samochodów na prąd.
Wymowny jest fakt, że jeden z najważniejszych modeli Renault – Megane, który produkowany jest od 26 lat przechodzi na napęd elektryczny. Nowe Megane E-Tech jest pierwszym modelem Renaulta, który bazuje na powstałej w aliansie z Nissanem platformie CMF-EV. Ta będzie bazą dla kolejnych elektrycznych modeli marki. Ważący 1624 kg Megane E-tech mimo kompaktowych rozmiarów (dł. 421 cm) może pochwalić się imponującym rozstawem osi 270 cm. Umieszczone w podłodze akumulatory są wyjątkowo cienkie (110 mm), co pozwoliło inżynierom zachować przestronność wnętrza znaną z aktualnych spalinowych modeli Megane, a projektantom zachować atrakcyjne proporcje karoserii.
W przypadku samochodu elektrycznego nie bez znaczenia była aerodynamika. Projektanci pomimo zastosowania karoserii crossovera starali się nadać sylwetce cechy coupe. Zastosowano wysuwające się automatycznie klamki, które dodatkowo zmniejszają opór powietrza i podkreślają nowoczesność konstrukcji.

REKLAMA

Renault Megane E-Techmateriały prasowe
Renault Megane E-Tech

We wnętrzu dominuję 12-calowy ekran multimediów, a jego styl z licznymi kątami prostymi nieco kontrastuje z obłościami karoserii. Nowe Megane wyposażone jest w najnowsze rozwiązania z zakresu łączności oraz bezpieczeństwa.
Pod maską podstawowej wersji nowego Megane kryje się elektryczny silnik, który generuje 130 KM i 250 Nm. Dostępny będzie również mocniejszy silnik (218 KM i 300 Nm), który pozwala rozpędzić się do setki w 7.4 s i osiągnąć 160 km/h. Silniki elektryczne czerpią energię z zestawu akumulatorów o pojemności 40 lub 60 kWh. Ten pierwszy ma wystarczająco dużo energii, aby osiągnąć certyfikowany przez WLTP zasięg 300 kilometrów (200 km jazdy autostradą), podczas gdy drugi będzie zapewniał 470 kilometrów autonomii. Akumulator objęty jest ośmioletnią gwarancją, a w przypadku spadku pojemności poniżej 70 procent wartości wyjściowej Renault wymieni go za darmo.
Nowe Megane E-Tech trafi do salonów w marcu 2022 roku i 95 % jego konstrukcji nadaje się recyclingu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA