Renault Megane E-Tech - cennik elektrycznego Megane

Renault podało ceny elektrycznego Megane E-Tech, bo tylko taka wersja dostępna jest w nowej generacji kompaktu. Siłą rzeczy jest więc drogo.

Renault Megane E-tech Materiały prasowe

Nowa generacja Renault Megane nazywa się Megane E-Tech i jest zupełnie nowym rozdaniem, jeśli chodzi o ten znany, popularny na naszych drogach model klasy kompakt. Auto ma sylwetkę crossovera, a przede wszystkim elektryczny napęd. Przez to cena bazowej wersji to niemal dwukrotność tej, którą trzeba wyłożyć za najtańsze spalinowe Megane obecnej generacji, dostępne wciąż w salonach.

Tak, mowa o kwocie 154 390 złotych, bo na tyle wyceniono Megane E-Tech w wyposażeniu Equilibre, z silnikiem elektrycznym o mocy 130 KM i akumulatorem gromadzącym 40 kWh energii. Wracając do porównania cen z obecnym Megane, to najtańszy wariant z benzynowym 115-konnym silnikiem kosztuje od 84 900 złotych, a najdroższy w cenniku wariant plug-in hybrid w wyposażeniu R.S. Line to wydatek na poziomie 143 400 zł. Wciąż o 11 tys. złotych mniej niż nowy elektryczny Megane.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Renault Megane E-Tech – ceny i wyposażenie

Renault Megane E-Techmateriały prasowe
Renault Megane E-Tech

W Polsce Renault Megane E-Tech jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia:

  • Equlibre
  • Techno
  • Iconic

Nowy Renault Megane będzie dostępny z dwoma akumulatorami do wyboru, które mogą zmagazynować 40 kWh lub 60 kWh energii. Akumulator o mniejszej „pojemności” zapewnia nowemu Megane zasięg do 300 km (wg WLTP), natomiast o większej – do 470 km (wg WLTP).

Akumulator o „pojemności” 40 kWh napędza silnik o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm. Do współpracy z akumulatorem o większej „pojemności” przewidziano silnik o mocy 220 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 300 Nm. Co istotne, możliwość szybkiego ładowania z wykorzystaniem ładowarki o mocy 130 kW dostępna jest tylko dla większego z dwóch akumulatorów. Ten mniejszy ładuje się więc znacznie wolniej.

Renault Megane E-Tech – cennik

Renault Megane E-Techmateriały prasowe
Renault Megane E-Tech

Na polskim rynku kompaktowy Renault Megane E-Tech z napędem elektrycznym kosztuje:

  • 40 kWh 130 KM Equlibre – od 154 390 zł
  • 40 kWh 130 KM Techno – od 167 390 zł
  • 60 kWh 220 KM Equlibre – od 176 390 zł
  • 60 kWh 220 KM Techno – od 189 390 zł
  • 60 kWh 220 KM Iconic – od 202 390 zł

REKLAMA

Decydując się na zakup elektrycznego Megane E-Tech, osoby fizyczne i przedsiębiorcy mają możliwość uzyskania bezzwrotnej dotacji w wysokości 18 750 zł lub 27 000 zł z programu rządowego „Mój elektryk”. Kwota dotacji 27 000 zł dotyczy osoby fizycznej posiadającej Kartę Dużej Rodziny lub przedsiębiorcy przy średniorocznym przebiegu wyższym niż 15 000 km.

Dodajmy, że elektryczny Megane E-Tech jest również objęty 2-letnią gwarancją z usługą assistance dostępną 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu oraz 8-letnią gwarancją (lub do 160 000 km) na akumulator trakcyjny. W przypadku akumulatora, producent zapewnia, że w przypadku spadku pojemności poniżej 70 procent wartości wyjściowej, Renault wymieni go za darmo w okresie gwarancji.

Zobacz nasz test elektrycznego Renault Megane E-Tech

Zamówienia na Renault Megane E-Tech będzie można składać od 1 lutego 2022 roku. Nowy model pojawi się w salonach w maju 2022 roku.

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA