REKLAMA

Renault Megane R.S. TC4 – 360-konny hot-hatch na tor

Renault Sport Cars wypuściła właśnie kolejny model z serii track carów. To podrasowana wersja Megane R.S., nosząca nazwę TC4, nie ma homologacji drogowej. Za to ma wszystko, by dać frajdę z jazdy po torze.

Renault Megane R.S. TC4 fot. materiały prasowe
Renault Megane R.S. TC4
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 70 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Renault Megane R.S. TC4 jest torową bestią, bez homologacji drogowej. Model powstał dzięki bogatemu doświadczeniu marki w budowie bolidów wyścigowych serii WTCR. Do współpracy zaproszono specjalistów Vuković Motorsport, który to team przygotowuje właśnie Megane WTCR. Auto powstanie dla mocno ograniczonej liczby klientów, którzy wykorzystają go na różnego rodzaju track days i podczas prywatnych wypadów na tor.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Megane R.S. TC4 dołącza tym samym do rodziny track carów marki, obejmującej Clio R.S. (TC1 i TC2, zaprezentowane w grudniu 2018 r.) oraz Mégane (TC3 pokazane na początku 2020 r.). Tym razem jest to Mégane R.S. stuningowane przez Vuković Motorsport – prywatną szwajcarską stajnię, która po raz pierwszy wystawiła Mégane w 2019 roku w europejskich mistrzostwach TCR.

Specjalista od tuningu i produkcji samochodów wyścigowych poświęcił mijający pierwszy rok na uczenie się tej dyscypliny. Pojawiły się pierwsze sukcesy, jak dwukrotne czwarte miejsce zdobyte przez Jacka Younga w Barcelonie. Ponadto australijska filia Renault wystawiła oficjalnie Mégane R.S. TCR w lokalnych mistrzostwach.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane RS TC4 - modyfikacje

TCR stworzono z myślą o zaoferowaniu purystom ładunku adrenaliny, prędkości i wszelkich doznań, jakich mogliby szukać, aby mogli dokonać imponujących wyczynów podczas serii jazd na torze, bowiem samochód nie ma homologacji do jazdy po drogach. Natomiast model TC4 to symbol współpracy R.S. Performance i Vuković Motorsport. Można powiedzieć, że to kwintesencja know-how zdobytego dzięki bolidom TCR.

Wykorzystując Megane R.S. jako bazę, zmodyfikowano je, by uzyskać parametry jak najbardziej zbliżone do bolidów wyścigowych, poprzez ingerencję w silnik, układ jezdny i nadwozie.

Renault Megane R.S. TC4fot. materiały prasowe
Renault Megane R.S. TC4

W układzie jezdnym mamy na przykład zmodyfikowane zawieszenie z możliwością regulacji, wzmocnione hamulce, przejście z czterech na dwa koła pędne jak w Mégane Trophy-R – dla zmniejszenia masy pojazdu i uzyskania bardziej „torowej” charakterystyki.

Silnik ma zoptymalizowany układ chłodzenia, turbinę o większej średnicy, zmodyfikowaną mapę wtrysków – dzięki temu moc wzrosła do 360 KM. Przeniesienie napędu odbywa się przez zautomatyzowaną skrzynię biegów EDC z podwójnym sprzęgłem, a specjalny układ wydechowy jest ręcznie wykonany przez Vuković Motorsport.

Zestaw elementów nadwozia to z kolei poszerzone nadkola, kompletny zestaw elementów poszerzających nadwozie, identyczny jak w wersjach wyścigowych, i spojler. Maska zoptymalizowana została pod kątem skuteczności chłodzenia. Obręcze kół OZ Racing w kolorze złotym dodają smaczku, a wisienka na torcie są kolory firmowe RS Performance – złoty i czarny.

Dzięki współpracy z R.S. Performance, team Vuković Motorsport podjął się przygotowania limitowanej serii 30 egzemplarzy zestawu R.S. Performance dla ultraekskluzywnej wersji, która może zostać spersonalizowana na życzenie. To w sam raz, by sprawić sobie auto wyglądem i osiągami zbliżone do bolidów wyścigowych.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA