[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Renault Megane R.S. Trophy-R. Ruszają zamówienia

Renault Megane R.S. Trophy-R jest topową odmianą francuskiego hot-hatcha. Do Polski trafi tylko 12 sztuk, a zamówienia właśnie ruszyły.

Renault Megane RS Trophy-R na torze Spa Renault Megane RS Trophy-R na torze Spa
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R to najbardziej wyczynowy samochód seryjny w całej historii Renault i owoc wieloletniego zaangażowania Renault w sporty motorowe. Topowy hot-hatch pozwala kierowcy korzystać z technologii i bogatego doświadczenia Renault Sport, zdobytym dzięki startom w wyścigach samochodowych.

Ten wyjątkowy sportowy samochód będzie dostępny w limitowanej serii 500 numerowanych egzemplarzy. W Polsce po raz pierwszy dostępnych będzie 12 samochodów, a cena każdego z nich sięgać będzie – bagatela – 240 tys. złotych.

Dla porównania, Renault Megane R.S. Trophy wycenione jest na kwotę 142 900 złotych lub 149 900 złotych w wersji z przekładnią EDC. To niemal o 100 tys. złotych mniej niż za wersję Trophy-R. Mimo tego samego silnika oba auta różni jednak bardzo wiele, w tym masa niższa aż o 130 kg w porównaniu do modelu Trophy.

Zobacz także: rekord prędkości Volkswagena ID.R

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane R.S. Trophy-R – silnik i napęd

Specjalna, odciążona wersja Renault Megane R.S. Trophy, o nazwie Trophy-R, napędzana jest tym samym silnikiem, który znajdziemy w modelu Megane RS Trophy. Mowa o jednostce benzynowej o pojemności 1,8 litra, która generuje moc 300 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla uzyskania lepszych czasów okrążeń inżynierowie Renault Sport przygotowali sporo udoskonaleń, w tym ograniczyli masę i tak już odchudzonego RS Trophy o kolejne 130 kilogramów.

Redukcję masy uzyskano między innymi przez usunięcie tylnych siedzeń czy zastąpienie szyb lekkim pleksiglasem. Poprawiono nieco aerodynamikę, a wmontowana klatka bezpieczeństwa nie tylko chroni kierowcę, ale i zwiększa ogólną sztywność konstrukcji, poprawiając prowadzenie.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - jak z kosztami eksploatacji?

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane R.S. Trophy-R z rekordem Nordchleife

Przypomnijmy w tym miejscu niedawne osiągnięcie topowego Megane. Jak bowiem pamiętamy, rekord jednego okrążenia Północnej Pętli toru Nurburgring nie należy już do Hondy Civic Type R. Szybsze okazało się Renault Megane R.S. Trophy-R.

Odchudzone Renault Megane R.S. w wersji Trophy-R pokonało okrążenie Północnej Pętli Nurburgringu w czasie 7 min 40,1 s. Oznacza to, że dotychczasowy rekord, należący do Hondy Civic Type R, został pobity o 3,7 sekundy. Mówimy oczywiście o kategorii samochodów z napędem na przednie koła.

Trzeba przyznać, że samochód prezentuje ponadprzeciętne możliwości. Świadczy o tym fakt, że niemal identyczny czas okrążenia w przeszłości uzyskiwały takie potęgi, jak Mercedes SLR McLaren czy Lamborghini Murcielago LP-640.

Niezwykłego wyczynu dokonał Laurent Hurgon, kierowca mający na swoim koncie pokonanie Nordschleife za kierownicą poprzedniej generacji Renault Megane R.S. Trophy-R w czasie 7:54,36. Teraz pobił swój własny rekord, startując nową odsłoną hot-hatcha.

Zobacz także: nowe Renault Zoe - pierwsza jazda

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane R.S. Trophy-R na torze Spa

Ale to nie koniec rekordów. Po zdobyciu mekki fanów motorsportu przyszedł bowiem czas na słynny belgijski tor Spa Francorchamps. Za kierownicą wyczynowego Megane znów zasiadł Laurent Hurgon i podczas próby wykręcił czas na poziomie 2:48,338 – o ponad 5 sekund lepszy niż w przypadku Hondy Civic Type R. Pięć sekund na tym torze to naprawdę duże osiągnięcie.

- Kolejny raz jestem zachwycony i dumny zarazem. Spa-Francorchamps należy do europejskich torów, które lubią kierowcy. Jest bardzo szybki i trudny, a ten samochód jest doskonały do takich warunków. Tutaj można w pełni docenić dopracowanie balansu aerodynamicznego. Wrażenia przy pokonywaniu zakrętów Raidillon, Pouhon i Blanchimont są naprawdę niesamowite. Co za przyjemność – powiedział na mecie Laurent Hurgon

Jeśli te osiągnięcia zachęciły was i macie odłożone 240 tys. złotych, pędźcie do najbliższego dealera Renault, bo 12 egzemplarzy na całą Polskę rozejdzie się z mgnieniu oka. O ile już nie jest za późno...

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij