[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault Megane R.S. Trophy – premiera

Długo zapowiadana, mocniejsza wersja Renault Megane R.S., tradycyjnie już nazwana Trophy, ujrzała światło dzienne. Znamy dane techniczne nowego hot hatcha.

Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy

Renault Megane R.S. Trophy napędzane jest czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,8 litra. Inżynierowie poddali tę jednostkę kuracji wzmacniającej, która zwiększyła moc i moment obrotowy.

Po zmianach 1,8-litrowy motor generuje moc 300 koni mechanicznych, w miejsce 280 ze „zwykłego” Megane R.S. Z kolei moment obrotowy wzrósł z 390 niutonometrów do wartości sięgającej 420 Nm. Ale tylko dla wariantu z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową. Dla „manuala” moment obrotowy jest niższy – 400 Nm.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy

Ale na wzmocnieniu silnika nowości w wersji Trophy się nie kończą. W standardzie znajdzie się bowiem usztywnione zawieszenie Cup czy samoblokujący mechanizm różnicowy Torsena.

Nowe Renault Megane R.S. Trophy ma ponadto dwumateriałowe przednie tarcze hamulcowe – lżejsze o 1,8 kg na każde koło), a także specjalne aluminiowe obręcze kół o średnicy 19 cali i zmniejszonej o 2 kg masie, oferowane tylko w tej wersji. Na felgach znajdą się dopasowane do nich wyczynowe opony Bridgestone Potenza S007.

REKLAMA

Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy

Wersja Trophy wyposażona też będzie w system czterech skrętnych kół, który przekręca tylne koła w przeciwnym kierunku do przednich przy niskich prędkościach i w kierunku zgodnym z kierunkiem przednich kół podczas szybkiej jazdy.

W kabinie wersję Trophy doposażyć można w lekkie fotele kubełkowe Recaro, obite Alcantarą i umieszczone o 2 centymetry niżej, ale z regulacją wysokości.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy

Przejdźmy jeszcze do osiągów wersji Trophy. Dane mamy na razie tylko dla wersji z 6-biegową skrzynią manualną. Na sprint do „setki” wersja Trophy potrzebuje 5,7 sekundy – o 0,1 s mniej niż wersja R.S.

REKLAMA

Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy

Maksymalna prędkość sięga 260 km/h – o 5 km/h więcej niż w R.S.-ie. Z kolei na rozpędzenie ważącego 1419 kilogramów hot hatcha od 80 do 120 km/h na trzecim biegu potrzeba zaledwie 3,1 sekundy. To przyda się przy wyprzedzaniu TIR-ów na trasie.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy

W dostrajaniu samochodu czynny udział brał kierowca zespołu Renault F1 Nico Hulkenberg, a producent ma – podobno – ambicje do pobicia rekordu toru Nurburgring, który obecnie należy do Hondy Civic Type R (czas 7:43,8).

Auto będzie dostępne w sprzedaży jeszcze w tym roku.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 124 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij