Renault Megane R.S. Ultime – ostatni R.S. w historii

Renault prezentuje nowy i zarazem ostatni model z rodziny Megane R.S. Ściśle limitowany do 1976 sztuk Megane R.S. Ultime kończy zarazem historię Renault Sport, rozpoczętą w 1976 roku.

Renault Megane R.S. Ultime fot. materiały prasowe
Renault Megane R.S. Ultime
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Renault Megane R.S. Ultime, czyli ostatni R.S. Choć łza się w oku kręci, bo takich samochodów już nie będzie – mocnych, benzynowych hot-hatchy – pałeczkę po Renault Sport przejmie niebawem Alpine. Póki co przyjrzyjmy się z bliska pożegnalnej serii, bazującej na Megane R.S. Trophy, a oferującej wszystko to, czego można oczekiwać od hot-hatcha. Hot-hatcha, dodajmy, którego historia sięga 2003 roku i, przypomnijmy, właśnie się kończy...

Renault Megane R.S. Ultime – 1976 sztuk

Oficjalna premiera Megane R.S. Ultime wciąż przed nami, bo auto zostanie pokazane światu na nadchodzącym salonie samochodowym w Tokio, ale w zupełności wystarczy to, co wiemy już teraz, szczególnie że producent pokazał też zdjęcia. Nie spodziewajcie się rewolucji. Tu bardziej chodzi o symbol – symboliczne zakończenie ery samochodów z logo Renault Sport. Submarka ta ustąpi miejsca Alpine, ale jakkolwiek sportowych emocji w przyszłości nie zabraknie, będą to już emocje spod znaku elektronów, a nie benzyny.

Renault Megane R.S. Ultimefot. materiały prasowe
Renault Megane R.S. Ultime

Renault Megane R.S. Ultime jest limitowany do 1976 sztuk, a każda z nich otrzyma tabliczkę z numerem oraz podpisem Laurenta Hurgona – kierowcy testowego, wyspecjalizowanego w dostrajaniu ustawień Megane R.S. Nietrudno się też domyślić, szczególnie że napisaliśmy to powyżej, że w tej konkretnej liczbie egzemplarzy chodzi o uczczenie roku powstania marki Renault Sport, odnoszącej nie tylko wiele sportowych sukcesów, ale także wprowadzającej na rynek całe mnóstwo emocjonujących modeli. R.S. Ultime, mimo że nie rewolucyjny, zawiera w sobie wszystkie najlepsze rozwiązania znane z modeli Megane R.S., a najbliżej mu do Megane R.S. Trophy.

Renault Megane R.S. Ultime – nadwozie i design

Niepowtarzalny styl Megane R.S. Ultime przejmuje symbole marki charakterystyczne dla Renault Sport w postaci logo w kształcie podwójnego diamentu, które wzbogacono o akcenty graficzne nawiązujące do nowego logo Renault. Są one rozmieszczone na dachu i masce (z wyjątkiem opcji z otwieranym dachem), tylnym zderzaku, drzwiach i błotnikach. Akcenty w kolorze matowej czerni współgrają z czterema dostępnymi kolorami nadwozia: czarnym etoile (bez dopłaty), białą perłą, żółtym sirius lub pomarańczowym tonic. Ponadto na prawej naklejce umieszczono w dyskretny sposób datę powstania Renault Sport – 1976.

Renault Megane R.S. Ultimefot. materiały prasowe
Renault Megane R.S. Ultime

Nadwozie Megane R.S. Ultime wyróżnia się przednimi i tylnymi błotnikami odpowiednio poszerzonymi o 60 mm i 45 mm, bocznymi wylotami powietrza, reflektorami R.S. Vision, centralnie umieszczoną końcówką wydechu, anteną w kształcie płetwy rekina, spojlerem i tylnym dyfuzorem. W tej limitowanej serii liczne elementy są wykończone w czarnym kolorze: logo marki, klamki drzwi, obramowania szyb, obręcze kół (łącznie z nakładkami śrub), elementy ozdobne błotników, tylny dyfuzor i listwa aerodynamiczna F1 przedniego zderzaka. Ta ostatnia ma czarny błyszczący kolor i jest ozdobiona napisem Ultime. Zastosowano graficzny efekt cieniowania, który nadał całości jeszcze więcej dynamiki.

 

W kabinie standardowo montowane są kubełkowe fotele Recaro z tapicerką z Alcantary w kolorze czarnym Titane z wyhaftowanym monogramem R.S. Na karcie bezdotykowego dostępu i uruchomienia Megane R.S. Ultime znajdują się motywy z naklejek nadwozia i logo marki. Na progach drzwi zamontowano specjalne nakładki, charakterystyczne dla tej wersji, a u podstawy środkowej konsoli obok dźwigni skrzyni biegów umieszczono numerowaną tabliczkę, podkreślającą unikalny charakter każdego egzemplarza. Widnieje na niej wspomniany podpis Laurenta Hurgona, kierowcy testowego i specjalisty w zakresie dostrajania nastaw kolejnych generacji Megane R.S., który ustanowił również szereg rekordów na torach Nürburgring, Suzuka i Spa-Francorchamps.

Renault Megane R.S. Ultimefot. materiały prasowe
Renault Megane R.S. Ultime

W skład wyposażenia Megane R.S. Ultime wchodzą liczne elementy specyficzne dla Megane R.S. i Megane R.S. Trophy:

  • 9,3-calowy ekran nawigacji,
  • systemem Hi-Fi firmy Bose,
  • 10-calowy zespół zegarów,
  • pokładowy system telemetryczny R.S. Monitor,
  • aktywny tempomat,
  • asystent parkowania z czujnikami 360°.

Lista opcji obejmuje natomiast m.in. wyświetlacz head-up oraz otwierany dach.

Renault Megane R.S. Ultime – napęd, osiągi

Limitowana seria, powstała na bazie Megane R.S. Trophy, posiada ten sam 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 300 KM i 420 Nm momentu obrotowego, współpracujący z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC i mechanicznym mechanizmem różnicowym Torsen, dzięki którym samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Samochód jest przy tym wyposażony w wyczynowe opony Bridgestone Potenza S007, opracowane specjalnie dla Megane R.S. Trophy-R i montowane na 19-calowych obręczach Fuji Light oraz dwuelementowe tarcze hamulcowe Brembo z zaciskami w kolorze czerwonym. Przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem, obniżone zawieszenie Cup, hydrauliczne odbojniki i system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi zapewniają mu ultrasportowe zachowanie, również na torze.

Renault Megane R.S. Ultimefot. materiały prasowe
Renault Megane R.S. Ultime

Renault Megane R.S. Ultime już na wiosnę zastąpi w gamie modele Megane R.S. i Megane R.S. Trophy i choć cen jeszcze nie znamy, możliwe że większość, o ile nie wszystkie dostępne egzemplarze są już zarezerwowane.

Zobacz także:
REKLAMA