Po wielu tygodniach spekulacji i przecieków Renault Megane RS ujrzało w końcu światło dzienne. Auto prezentuje się bardzo obiecująco.
MS2017-09-12
Renault Megane RS
Zacznijmy od tego, co pod maską. Wbrew większości wcześniejszych doniesień, do napędu topowej odmiany kompaktowego Renault Megane nie trafi silnik dwulitrowy. Będą to natomiast 1,8-litrowe, turbodoładowane cztery cylindry. Ta jednostka z powodzeniem montowana jest już w Alpine A110.
1,8-litrowe benzynowe turbo, przed zaadaptowaniem go do potrzeb Renault Megane RS, przeszło kurację wzmacniającą. O ile w przypadku Alpine A110 generuje on moc 252 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego, tak w nowym hot-hatchu jest to 280 KM oraz 390 Nm.
Parametry te, choć nieco niższe od spekulowanych 300 KM, i tak "dadzą radę" w przypadku przednionapędowego Megane RS. Jeżeli jednak ktoś uzna, że 300 KM bardzo by się przydało, musi zaczekać do końca 2018 roku. Wtedy to pojawić się ma wersja Trophy, która dysponować będzie mocą 300 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego.
Moc przenoszona jest za pośrednictwem sześciobiegowych przekładni - manualnej lub automatycznej EDC. Ta druga to konstrukcja dwusprzęgłowa. Według zapewnień producenta, przekładnia EDC oferuje w zestawie manetki zmiany biegów inspirowane samochodami wyścigowymi, ułatwiającą zmianę przełożeń w zakrętach bez odrywania rąk od kierownicy.
Dostępna będzie także opcja "launch control" do szybkiego startu oraz funkcja "Multi-Change Down", która umożliwia szybkie zrzucenie więcej niż jednego przełożenia podczas dynamicznej jazdy na torze, przed wejściem w ciasny zakręt.
REKLAMA
Renault Megane RS
Nowe Renault Megane RS będzie dostępne z dwoma rodzajami podwozia - Sport oraz Cup. Oba dostaną system czterech kół skrętnych 4Control, amortyzatory z tłumieniem kompresji zaczerpnięte wprost z motorsportu, a w wersji Cup dodatkowo mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu.
Kierowca będzie mógł ponadto wybrać jeden z pięciu trybów jazdy - Comfort, Normal, Sport, Race oraz Perso, przy czym opcje Sport oraz Race będą łatwo dostępne, za naciśnięciem przycisku "RS Drive".
REKLAMA
Renault Megane RS
Nowa generacja Renault Megane RS pojawi się w sprzedaży w Europie jeszcze przed końcem tego roku. Mocniejsza odmiana Trophy wymagać będzie więcej cierpliwości - jej premiera za nieco ponad rok.
Wydaje się że to na prawdę świetny model. Już kilka razy pożyczałem w Panek ich modele i zawsze miałem bardzo miłe odczucia. Komfort jazdy zapewnia równie bardzo wysoki
~Paweł.P, 2017-09-14 23:08:09
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Rajd Dakar 2021 dobiegł końca, zamykając liczącą niemal 8 tys. km pętlę. Zawodnicy ORLEN Team pokazali fantastyczną walkę, zajmując wysokie miejsca w klasyfikacji generalnej.
Nissan Qashqai zostanie ujawniony za kilka tygodni, ale już dziś wiemy wszystko o jego napędzie. Tak, jak można było się spodziewać – Diesla zastąpi nietypowa hybryda.
Mazda MX-30 została najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 roku w Polsce. Pierwszy elektryczny model Mazdy wyprzedził w rankingu sprzedaży m.in. BMW i3 oraz VW ID.3.
Toyota działa prężnie w temacie napędów hybrydowych, a w kwestii pojazdów elektrycznych stawia na ogniwa wodorowe. Tymczasem w Australii pojawiła się w pełni elektryczna Toyota Land Cruiser. Jak to możliwe?
Przedostatni etap Rajdu Dakar 2021 został skrócony o 50 km przez złe warunki pogodowe, ale wyzwań i tak nie brakowało. Ekipa ORLEN Team jest już o włos od historycznego sukcesu.
Dacia Bigster Concept to 4,6-metrowy SUV segmentu C, który pojawi się w ofercie marki w najbliższych latach. Oprócz tego Dacia zapowiada przed rokiem 2025 dwa inne nowe modele.
Powrót kultowego Renault 5 to jedna z najciekawszych informacji ostatnich dni. Napęd elektryczny i design w stylu retro, a także „rozsądna cena” mają przyciągnąć klientów do salonów jeszcze przed 2025 rokiem.
Skoda Enyaq wchodzi do polskiej oferty i poznaliśmy już jej ceny. Pierwszy elektryczny SUV marki, bliźniaczy z Volkswagenem ID.4, dostępny jest w dwóch wersjach pojemności akumulatora.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
~Paweł.P, 2017-09-14 23:08:09
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?