[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault Megane RS - 280 rasowych koni

Po wielu tygodniach spekulacji i przecieków Renault Megane RS ujrzało w końcu światło dzienne. Auto prezentuje się bardzo obiecująco.

Renault Megane RS Renault Megane RS

Zacznijmy od tego, co pod maską. Wbrew większości wcześniejszych doniesień, do napędu topowej odmiany kompaktowego Renault Megane nie trafi silnik dwulitrowy. Będą to natomiast 1,8-litrowe, turbodoładowane cztery cylindry. Ta jednostka z powodzeniem montowana jest już w Alpine A110.

REKLAMA

Renault Megane RS Renault Megane RS

1,8-litrowe benzynowe turbo, przed zaadaptowaniem go do potrzeb Renault Megane RS, przeszło kurację wzmacniającą. O ile w przypadku Alpine A110 generuje on moc 252 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego, tak w nowym hot-hatchu jest to 280 KM oraz 390 Nm.

REKLAMA

Renault Megane RS Renault Megane RS

Parametry te, choć nieco niższe od spekulowanych 300 KM, i tak "dadzą radę" w przypadku przednionapędowego Megane RS. Jeżeli jednak ktoś uzna, że 300 KM bardzo by się przydało, musi zaczekać do końca 2018 roku. Wtedy to pojawić się ma wersja Trophy, która dysponować będzie mocą 300 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego.

REKLAMA

Renault Megane RS Renault Megane RS

Moc przenoszona jest za pośrednictwem sześciobiegowych przekładni - manualnej lub automatycznej EDC. Ta druga to konstrukcja dwusprzęgłowa. Według zapewnień producenta, przekładnia EDC oferuje w zestawie manetki zmiany biegów inspirowane samochodami wyścigowymi, ułatwiającą zmianę przełożeń w zakrętach bez odrywania rąk od kierownicy.

REKLAMA

Renault Megane RS Renault Megane RS

Dostępna będzie także opcja "launch control" do szybkiego startu oraz funkcja "Multi-Change Down", która umożliwia szybkie zrzucenie więcej niż jednego przełożenia podczas dynamicznej jazdy na torze, przed wejściem w ciasny zakręt.

REKLAMA

Renault Megane RS Renault Megane RS

Nowe Renault Megane RS będzie dostępne z dwoma rodzajami podwozia - Sport oraz Cup. Oba dostaną system czterech kół skrętnych 4Control, amortyzatory z tłumieniem kompresji zaczerpnięte wprost z motorsportu, a w wersji Cup dodatkowo mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu.

Kierowca będzie mógł ponadto wybrać jeden z pięciu trybów jazdy - Comfort, Normal, Sport, Race oraz Perso, przy czym opcje Sport oraz Race będą łatwo dostępne, za naciśnięciem przycisku "RS Drive".

REKLAMA

Renault Megane RS Renault Megane RS

Nowa generacja Renault Megane RS pojawi się w sprzedaży w Europie jeszcze przed końcem tego roku. Mocniejsza odmiana Trophy wymagać będzie więcej cierpliwości - jej premiera za nieco ponad rok. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 124 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij