[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Renault Megane RS Trophy-R. Drift na ręcznym

Podczas Festiwalu Szybkości w Goodwood odbył się niecodzienny pokaz nowego Renault Megane RS Trophy-R. Auto pokonało trasę na hamulcu ręcznym.

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Dobrze widzicie. Właśnie taki pokaz odbył się w Goodwood. Jego bohaterem był z jednej strony rasowy francuski hatchback w topowej odmianie – Renault Megane RS Trophy-R, a z drugiej kierowca Formuły 1 Daniel Ricciardo, obecnie kierowca zespołu Renault.

Przednionapędowy hot-hatch nie ma „wrodzonych” predyspozycji do jazdy bokiem, długimi driftami. Potrafią to inne hot-hatche, ale te z napędem na obie osie. Ford Focus RS ma specjalny tryb „Drift”, przenoszący większość momentu obrotowego na tył i dezaktywując działanie systemów stabilizacji. Potrafi to też choćby Mercedes-AMG A45 S z napędem 4Matic+. Ale Megane RS, nawet w wersji Trophy-R, napędzany jest wyłącznie na przód.

Z tym problemem poradził sobie prawdziwy fachowiec, jakim z pewnością jest Daniel Ricciardo. Australijczyk zaciągnął po prostu hamulec ręczny i nie puścił go aż do mety niemal dwukilometrowej trasy. Trzeba przyznać, że przejazd był widowiskowy, mimo stosunkowo niewielkich wychyłów tylnej osi. Niemniej jednak wcale nie tak łatwo zrobić to, co wykonał w Goodwood Ricciardo.

Nie pytajcie tylko po co to wszystko. Chodziło po prostu o dobrą zabawę i zadbanie o to, by przejazd był zapamiętany. I to się z pewnością udało.

Zobacz także: Ferrari SF90 Stradale - hybrydowe hiperauto

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane RS Trophy-R – król Nordschleife

Poza wszystkim, Renault Megane RS Trophy-R tak naprawdę nie musi już niczego udowadniać. Przypomnijmy bowiem, że model ten odebrał nie tak dawno tytuł najszybszego przednionapędowego samochodu na Północnej Pętli toru Nurburgring Hondzie Civic Type R. A zrobił to w świetnym stylu.

Odchudzone Renault Megane RS w wersji Trophy-R pokonało okrążenie Północnej Pętli Nurburgringu w czasie 7 min 40,1 s. Oznacza to, że dotychczasowy rekord, należący do Hondy Civic Type R, został pobity o 3,7 sekundy. Mówimy oczywiście o kategorii samochodów z napędem na przednie koła.

Na dowód swojego osiągnięcia, Renault opublikowało w sieci nagranie z przejazdu Megane RS Trophy-R i trzeba przyznać, że samochód prezentuje ponadprzeciętne możliwości. Świadczy o tym fakt, że niemal identyczny czas okrążenia w przeszłości uzyskiwały takie potęgi, jak Mercedes SLR McLaren czy Lamborghini Murcielago LP-640.

Niezwykłego wyczynu dokonał Laurent Hurgon, kierowca mający na swoim koncie pokonanie Nordschleife za kierownicą poprzedniej generacji Renault Megane RS Trophy-R w czasie 7:54,36. Teraz pobił swój własny rekord, startując nową odsłoną hot-hatcha.

Zobacz także: Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy w historii

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane RS Trophy-R

Specjalna, odciążona wersja Renault Megane RS Trophy, o nazwie Trophy-R, napędzana jest tym samym silnikiem, który znajdziemy w modelu Megane RS Trophy. Mowa o jednostce benzynowej o pojemności 1,8 litra, która generuje moc 300 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla uzyskania lepszych czasów okrążeń inżynierowie Renault Sport przygotowali kilka udoskonaleń, w tym ograniczyli masę i tak już odchudzonego RS Trophy o kolejne 130 kilogramów.

Redukcję masy uzyskano między innymi przez usunięcie tylnych siedzeń czy zastąpienie szyb lekkim pleksiglasem. Poprawiono nieco aerodynamikę, a wmontowana klatka bezpieczeństwa nie tylko chroni kierowcę, ale i zwiększa ogólną sztywność konstrukcji, poprawiając prowadzenie.

Specjalna, odciążona wersja Renault Megane RS Trophy, o nazwie Trophy-R, powstanie w limitowanej do kilkuset sztuk serii i pojawi się pod koniec tego roku.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij