[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Renault Megane RS Trophy-R z rekordem Nordschleife

Rekord jednego okrążenia Północnej Pętli toru Nurburgring nie należy już do Hondy Civic Type R. Szybsze okazało się Renault Megane RS Trophy-R.

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Renault ogłosiło właśnie, że odchudzone Renault Megane RS w wersji Trophy-R pokonało okrążenie Północnej Pętli Nurburgringu w czasie 7 min 40,1 s. Oznacza to, że dotychczasowy rekord, należący do Hondy Civic Type R, został pobity o 3,7 sekundy. Mówimy oczywiście o kategorii samochodów z napędem na przednie koła.

Na dowód swojego osiągnięcia, Renault opublikowało nagranie z przejazdu Megane RS Trophy-R (prezentujemy je na końcu artykułu) i trzeba przyznać, że samochód prezentuje ponadprzeciętne możliwości. Świadczy o tym fakt, że niemal identyczny czas okrążenia w przeszłości uzyskiwały takie potęgi, jak Mercedes SLR McLaren czy Lamborghini Murcielago LP-640.

Niezwykłego wyczynu dokonał Laurent Hurgon, kierowca mający na swoim koncie pokonanie Nordschleife za kierownicą poprzedniej generacji Renault Megane RS Trophy-R w czasie 7:54,36. Teraz pobił swój własny rekord, startując nową odsłoną hot-hatcha.

Zobacz także: Niki Lauda nie żyje. Miał 70 lat

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane RS Trophy-R

Specjalna, odciążona wersja Renault Megane RS Trophy, o nazwie Trophy-R, napędzana jest tym samym silnikiem, który znajdziemy w modelu Megane RS Trophy. Mowa o jednostce benzynowej o pojemności 1,8 litra, która generuje moc 300 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla uzyskania lepszych czasów okrążeń inżynierowie Renault Sport przygotowali kilka udoskonaleń, w tym ograniczyli masę i tak już odchudzonego RS Trophy o kolejne 130 kilogramów.

Redukcję masy uzyskano między innymi przez usunięcie tylnych siedzeń czy zastąpienie szyb lekkim pleksiglasem. Poprawiono nieco aerodynamikę, a wmontowana klatka bezpieczeństwa nie tylko chroni kierowcę, ale i zwiększa ogólną sztywność konstrukcji, poprawiając prowadzenie.

Specjalna, odciążona wersja Renault Megane RS Trophy, o nazwie Trophy-R, powstanie w limitowanej do kilkuset sztuk serii i pojawi się pod koniec tego roku.

Zobacz także: Ford Focus ST kombi - zdjęcia i dane techniczne

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane RS i rekordy Nordschleife

Zmagania Megane RS na „Ringu” trwają od 10 lat. Zapoczątkował je pierwszy rekord z 2008 roku osiągnięty w kategorii seryjnych samochodów z napędem na przednią oś. Wówczas Megane RS R26.R pokonało okrążenie w czasie 8:17 min. Trzy lata później czas poprawił kierowca testowy Laurent Hurgon za kierownicą drugiej generacji Megane RS w wersji Trophy (8:07,97 min).

W 2014 roku Trophy-R modelu Megane III RS uzyskało po raz pierwszy rekordowy czas poniżej 8 minut (7:54,36 min). Najnowsze Megane RS Trophy-R poprowadził ten sam kierowca, wyznaczając nowy rekord czasu. Tu już każda sekunda jest coraz trudniejsza do zdobycia.

Teraz pozostaje czekać na odpowiedź Hondy, której ambicja została po raz kolejny mocno podrażniona. Mamy już pierwsze doniesienia o prowadzonych na Nordschleife testach ulepszonego Civica Type R, który dla większej redukcji masy ma nawet otrzymać dach z włókna węglowego.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij