[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

Renault nie zwalnia tempa. Dosłownie. Megane RS Trophy-R pobił niedawno kolejny rekord okrążenia toru. A i to zapewne nie jest ostatnie słowo.

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 72 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Renault Megane RS Trophy-R z Laurentem Hurgonem za kierownica ustanowiło nowy rekord okrążenia legendarnego toru Suzuka w Japonii. Kółko wykonane w czasie 2 min 25,454 s jest o ponad 3 sekundy lepszy w porównaniu do poprzedniego rekordu.

Przypomnijmy w tym miejscu, że jeszcze niedawno Megane RS Trophy-R ustanowiło rekord na kultowej Nordschleife, czyli Północnej Pętli toru Nürburgring, uzyskując także imponujący czas okrążenia na torze Spa-Francorchamps podczas R.S. Days.

Renault Megane RS Trophy-R na torze Suzuka

Zamiłowanie do wyczynów, takich jak rekordy okrążeń na słynnych torach, staje się domeną Renault Sport. Teraz zaowocowało to kolejnymi wyzwaniami. Nowe Megane RS Trophy-R ustanowiło właśnie nowy, oficjalny rekord, uzyskując wzorcowy czas w kategorii seryjnych samochodów kompaktowych na japońskim torze Suzuka.

Tor mierzy 5,8 km długości i liczy 18 zakrętów. Rekordowy czas okrążenia został osiągnięty przez Laurenta Hurgona, który ma już na swoim koncie wiele innych rekordów za kierownicą kolejnych generacji tego modelu. Nowy rekord to 2 min 25,454 s.

Historia bicia rekordów przez Megane RS trwa już od ponad 10 lat i dotyczy w szczególności toru Nurburgring, gdzie każdy producent sportowych samochodów chce zaznaczyć swoją obecność. Zapoczątkował ją rekord w kategorii seryjnych modeli przednionapędowych.

Zobacz także: Volvo XC60 T8 Twin Engine - mocne i prestiżowe

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Megane RS R26.R pokonało wówczas okrążenie na pętli Nordschleife toru Nurburgring w czasie 8 min 17 s. Rekord został pobity trzy lata później - w 2011 roku - przez drugą generację Megane RS w wersji Trophy, prowadzoną przez kierowcę testowego Laurenta Hurgona (8 min 07,97 s).

W 2014 roku ten sam kierowca po raz pierwszy uzyskał czas poniżej 8 minut (7 min 54,36 s) za sterami Megane III RS Trophy-R.

To również on, za kierownicą nowego Megane RS Trophy-R uzyskał nowy, rekordowy czas 07 min 40,100 na trasie pętli Nordschleife o długości liczącej 20,6 km (co odpowiada 07 min 45,389 s dla pełnego oficjalnego okrążenia, mierzącego 20,832 km). Nowy rekord wymagał trudnej walki o każdą kolejną sekundę.

Laurent Hurgon pobił także rekord toru Spa-Francorchamps (02 min 48,338 s), relacjonowany na żywo na kanale YouTube i Facebooku.

Również Renault Australia bije rekord okrążenia w kategorii modeli przednionapędowych na torze o długości 4,95 km, usytuowanym na terenie kompleksu Bend Motorsport Park. Za kierownicą seryjnego Megane RS Trophy-R zasiadł kierowca James Moffat zespołu Gary Rogers Motorsport, uzyskując rekordowy czas 2 min 14,316 s. Gary Rogers startuje w rajdzie TCR Australia za kierownicą Megane R.S. TCR przygotowanego przez Vukovic Motorsport.

Zobacz także: 680 KM w elektrycznym modelu Volkswagena

REKLAMA

Renault Megane RS Trophy-R Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane RS Trophy-R – silnik i napęd

Specjalna, odciążona wersja Renault Megane RS Trophy, o nazwie Trophy-R, napędzana jest tym samym silnikiem, który znajdziemy w modelu Megane RS Trophy. Mowa o jednostce benzynowej o pojemności 1,8 litra, która generuje moc 300 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla uzyskania lepszych czasów okrążeń inżynierowie Renault Sport przygotowali sporo udoskonaleń, w tym ograniczyli masę i tak już odchudzonego RS Trophy o kolejne 130 kilogramów.

Redukcję masy uzyskano między innymi przez usunięcie tylnych siedzeń czy zastąpienie szyb lekkim pleksiglasem. Poprawiono nieco aerodynamikę, a wmontowana klatka bezpieczeństwa nie tylko chroni kierowcę, ale i zwiększa ogólną sztywność konstrukcji, poprawiając prowadzenie.

Samochód wyceniony został na kwotę 240 tys. złotych. Dla Polski przeznaczonych zostało jedynie 12 egzemplarzy z limitowanej do 500 sztuk serii modelu.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA