[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Renault Megane RS - z genami Formuły 1

Nowa generacja Renault Megane RS jest już na rynku, a nasza redakcja była jedną z zaproszonych na dziennikarskie testy na torze Jerez. W oczekiwaniu na relację, obejrzyjcie świeżą galerię zdjęć Megane RS.

Renault Megane RS Renault Megane RS

Zacznijmy od tego, co pod maską. Wbrew większości wcześniejszych doniesień, do napędu topowej odmiany kompaktowego Renault Megane nie trafi silnik dwulitrowy. Będą to natomiast 1,8-litrowe, turbodoładowane cztery cylindry. Ta jednostka z powodzeniem montowana jest już w Alpine A110.

1,8-litrowe benzynowe turbo, przed zaadaptowaniem go do potrzeb Renault Megane RS, przeszło kurację wzmacniającą. O ile w przypadku Alpine A110 generuje on moc 252 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego, tak w nowym hot-hatchu jest to 280 KM oraz 390 Nm. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy.

Parametry te, choć nieco niższe od spekulowanych 300 KM, i tak "dają radę" w przypadku przednionapędowego Megane RS. Jeżeli jednak ktoś uzna, że 300 KM bardzo by się przydało, musi zaczekać na pojawienie się wersji Trophy, która dysponować będzie mocą 300 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego.

Moc przenoszona jest za pośrednictwem sześciobiegowych przekładni - manualnej lub automatycznej EDC. Ta druga to konstrukcja dwusprzęgłowa. Według zapewnień producenta, przekładnia EDC oferuje w zestawie manetki zmiany biegów inspirowane samochodami wyścigowymi, ułatwiającą zmianę przełożeń w zakrętach bez odrywania rąk od kierownicy.

Renault Megane RS

Dostępna będzie także opcja "launch control" do szybkiego startu oraz funkcja "Multi-Change Down", która umożliwia szybkie zrzucenie więcej niż jednego przełożenia podczas dynamicznej jazdy na torze, przed wejściem w ciasny zakręt.

Nowe Renault Megane RS będzie dostępne z dwoma rodzajami podwozia - Sport oraz Cup. Oba dostaną system czterech kół skrętnych 4Control, amortyzatory z tłumieniem kompresji zaczerpnięte wprost z motorsportu, a w wersji Cup dodatkowo mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu.

Kierowca będzie mógł ponadto wybrać jeden z pięciu trybów jazdy - Comfort, Normal, Sport, Race oraz Perso, przy czym opcje Sport oraz Race będą łatwo dostępne, za naciśnięciem przycisku "RS Drive".

Renault Megane RS

Nad dopracowaniem nowego Renault Megane RS pracował również kierowca zespołu Renault Sport Formula One Team i ambasador Renault Sport Cars Nico Hülkenberg, który powiedział:

- Miałem okazję prowadzić samochód na różnych torach: Monaco, Montlhéry, Spa-Francorchamps i jestem pod wrażeniem skuteczności najnowszych technologii pokładowych. System 4CONTROL spełnia marzenia każdego kierowcy pod względem osiągów, ponieważ poprawia zarówno zwrotność, jak i stabilność pojazdu. Szkoda, że stosowanie układu czterech kół skrętnych jest zabronione w Formule 1.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij