REKLAMA

Renault Megane eVision – premiera elektrycznego crossovera

Renault Megane eVision to koncepcyjny model elektrycznego, kompaktowego crossovera, który w wersji produkcyjnej ma się pojawić już w przyszłym roku. Co o nim wiemy?

Renault Megane eVision fot. materiały prasowe
Renault Megane eVision

Podczas konferencji prasowej Renault eWays, nowy prezes marki Luca de Meo zapowiedział jeszcze mocniejsze wejście Renault w elektromobilność, która stanowić ma trzon działalności francuskiej marki. Zresztą Renault to jeden z pierwszych producentów, którzy zaproponowali światu samochody elektryczne i do dziś sprzedali ich już kilkaset tysięcy.

Zagłosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Teraz Francuzi idą za ciosem, jako że stoimy u progu elektrycznej rewolucji. A właściwie to za ten próg już nawet przeszliśmy, czego co prawda w Polsce jeszcze nie widać, ale nowy trend dotrze i do nas. Nie będziemy mieli wyjścia. Wracając jednak do rzeczy, podczas konferencji koncern pokazał budżetowy samochód elektryczny Dacia Spring, a obok niego zapowiedź elektrycznego wcielenia Renault Megane.

Nowy model, nazwany obecnie Megane eVision, ma z kompaktowych Meganem tyle wspólnego, co nazwa i elementy designu, nawiązujące do hatchbacka. Poza tym to zupełnie różne auta. Elektryczny Megane jest modnym dziś crossoverem, a jego długość jest bliższa konkurencyjnemu Volkswagenowi ID.3 niż tradycyjnym kompaktom.

Zbudowany na nowej platformie CMF-EV, współdzielonej z pokazanym niedawno elektrycznym Nissanem Ariya, Megane eVision mierzy 4,21 metra długości. Wspomniany ID.3 jest raptem o 5 cm dłuższy. Mimo to konstruktorzy zapewniają, że miejsca w środku jest więcej niż w przeciętnym kompakcie – to w dużej mierze zasługa elektrycznego napędu, którego podzespoły zajmują mniej miejsca i łatwiej je sprytnie upakować. Do tego dochodzi duży rozstaw osi, mierzący 2,7 metra.

Renault Megane eVision - napęd

Jeśli chodzi o napęd elektrycznego Megane, w wersji koncepcyjnej, która jest podobno aż w 95 procentach zgodna z modelem produkcyjnym, pracuje 220-konny silnik o momencie obrotowym 300 Nm, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund.

Zasilanie pochodzi z akumulatora, który gromadzi 60 kWh energii i może być ładowany prądem o mocy 130 kW. Na jak długo wystarczy ten zapas, tego niestety producent na razie nie ujawnia.

Wersja ostateczna Renault Megane eVision pojawi się w Europie w przyszłym roku i ma być oferowana z kilkoma wielkościami akumulatora i wariantami mocy silnika – podobnie jak choćby we wspominanym już Volkswagenie ID.3. Czekamy na dalsze wieści, a tymczasem zajrzyjcie do galerii zdjęć i dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o nowym Megane.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA