REKLAMA

Renault Megane po liftingu, z napędem plug-in hybrid

Renault Megane przeszło niedawno face lifting całej gamy. Najważniejszą nowością jest jednak wprowadzenie napędu hybrydowego typu plug-in.

Renault Megane E-Tech Renault Megane E-Tech
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Francuski kompakt będzie hybrydą plug-in, a my poznaliśmy właśnie jego cenę. O tym za moment. Producent przeprowadził bowiem poza tym zabieg odświeżenia całej gamy modelu Megane, włączając w to hatchbacka, kombi, R.S. Line, R.S. i R.S. Trophy. Poza nowym napędem mamy tu do czynienia z retuszem stylistycznym i dodaniem opcji wyposażenia, w tym reflektorów LED Pure Vision.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Renault Megane E-Tech – hybryda plug-in

Zacznijmy od najważniejszego. Renault Megane E-Tech będzie wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością jazdy elektrycznej i doładowania prądu z zewnętrznego źródła. Moc systemowa napędu Megane E-Tech sięga 160 KM.

Technologia E-Tech Plug-in została opracowana przez konstruktorów Renault i jest przedmiotem ponad 150 patentów. Wykorzystuje podzespoły takie jak np. czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra oraz dwa silniki elektryczne, a także nową, wielostopniową skrzynię biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnić ma lepszą sprawność i niemal niewyczuwalną zmianę biegów.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh umożliwia nowemu Megane E-Tech Plug-in jazdę w trybie w pełni elektrycznym z prędkością do 135 km/h. System zarządzania energią pozwala pokonać do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City), bez korzystania z silnika spalinowego. Dzięki tej technologii Megane E-Tech Plug-in Hybrid ma zużywać średnio od 1,3 l/100 km i emitować od 28 g CO2 na kilometr w cyklu mieszanym (WLTP).

Napęd E-Tech Plug-in będzie dostępny w Megane Grandtour, czyli w wersji kombi, już w chwili debiutu rynkowego nowego modelu. W wersji hatchback napęd hybrydowy pojawi się w późniejszym terminie. Nowe Renault Megane Grandtour E-Tech 160 Plug-In Hybrid jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line.

Cena hybrydowego Renault Megane zaczyna się od poziomu 131 900 złotych. Dla porównania, bazowy model z silnikiem spalinowym to wydatek od 75 900 złotych.

 

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane - więcej technologii

Nowe Renault Megane po face liftingu wyposażone będzie w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3 cala oraz cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 10,2 cala. System EASY LINK, inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach, ma być intuicyjny w obsłudze.

Dostępne będą również nowe systemy wspomagania prowadzenia, jak EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach pozwalający na jazdę autonomiczną na poziomie 2. Nowe Renault Megane korzystać będzie także z nowych reflektorów LED Pure Vision, które zapewnią lepszą widoczność i komfort w trasie.

Renault Megane R.S. Więcej mocy

Również i topowe Megane R.S. przejdzie lekkie modyfikacje. Będzie napędzane silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM, podobnie jak wersja Trophy. Jego moment obrotowy w wersji ze skrzynią EDC zwiększono o 30 Nm do 420 Nm. Dla skrzyni manualnej jest to 400 Nm.

Z kolei Megane R.S. Trophy wyróżniać się będzie wyczynowym zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji. Układ jezdny wyposażono w mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu. Amortyzatory i sprężyny zawieszenia są twardsze odpowiednio o 25 i 30 proc., a stabilizator poprzeczny o 10 proc. sztywniejszy w porównaniu z Megane R.S.

Renault Megane R.S. Kosztuje od 149 900 zł (skrzynia EDC wymaga 8000 zł dopłaty). Z kolei Megane R.S. Trophy kosztuje od 168 900 zł (8000 zł więcej ze skrzynią EDC).

Renault Megane – wersje silnikowe

Nowe Renault Megane po face liftingu oferuje następujące jednostki napędowe:

  • TCe 115 ze skrzynią manualną 6-biegową
  • TCe 140 ze skrzynią manualną 6-biegową
  • TCe 140 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową
  • TCe 160 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową
  • Blue dCi 115 ze skrzynią manualną 6-biegową
  • Blue dCi 115 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową
  • E-TECH 160 Plug-In Hybrid ze skrzynią automatyczną MMT

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA