REKLAMA

Renault Megane z napędem hybrydowym plug-in

Renault Megane przeszło face lifting całej gamy. Najważniejszą nowością jest wprowadzenie napędu hybrydowego typu plug-in.

Renault Megane E-Tech Materiały prasowe
Renault Megane E-Tech
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 70 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Francuzi przeprowadzili zabieg odświeżenia całej gamy modelu Megane, włączając w to hatchbacka, kombi, R.S. Line, R.S. i R.S. Trophy. Ale poza retuszem stylistycznym i dodaniem opcji wyposażenia, w tym reflektorów LED Pure Vision, do Megane trafi w końcu napęd hybrydowy.

Renault Megane E-Tech – hybryda plug-in

Renault Megane E-Tech będzie wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu, dysponujący mocą systemową 160 KM. Wykorzystano w nim technologię odzyskiwania energii, której rozwiązania inspirowane są doświadczeniem zdobytym w Formule 1.

Technologia E-Tech Plug-in została opracowana przez konstruktorów Renault i jest przedmiotem ponad 150 patentów. Wykorzystuje podzespoły takie jak np. czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra oraz dwa silniki elektryczne, a także nową, wielostopniową skrzynię biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnić ma lepszą sprawność i niemal niewyczuwalną zmianę biegów.

Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh umożliwia nowemu Megane E-Tech Plug-in jazdę w trybie w pełni elektrycznym z prędkością do 135 km/h. System zarządzania energią pozwala pokonać do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City), bez korzystania z silnika spalinowego.

Napęd E-Tech Plug-in będzie dostępny w Megane Grandtour, czyli w wersji kombi, już w chwili debiutu rynkowego nowego modelu. W wersji hatchback napęd hybrydowy pojawi się w późniejszym terminie.

Zobacz także: SsangYong Korando - przełomowy SUV

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane E-Tech Materiały prasowe
Renault Megane E-Tech

Renault Megane - więcej technologii

Nowe Renault Megane po face liftingu wyposażone będzie w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3 cala oraz cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 10,2 cala. System EASY LINK, inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach, ma być intuicyjny w obsłudze.

Dostępne będą również nowe systemy wspomagania prowadzenia, jak EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach pozwalający na jazdę autonomiczną na poziomie 2. Nowe Renault Megane korzystać będzie także z nowych reflektorów LED Pure Vision, które zapewnią lepszą widoczność i komfort w trasie.

Renault Megane R.S. Więcej mocy

Również i topowe Megane R.S. przejdzie lekkie modyfikacje. Będzie napędzane silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM, podobnie jak wersja Trophy. Jego moment obrotowy w wersji ze skrzynią EDC zwiększono o 30 Nm do 420 Nm. Dla skrzyni manualnej jest to 400 Nm.

Z kolei Megane R.S. Trophy wyróżniać się będzie wyczynowym zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji. Układ jezdny wyposażono w mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu. Amortyzatory i sprężyny zawieszenia są twardsze odpowiednio o 25 i 30 proc., a stabilizator poprzeczny o 10 proc. sztywniejszy w porównaniu z Megane R.S.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA