[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Renault, Nissan i Mitsubishi zacieśniają współpracę

Zmiana założeń współpracy w jednym z największych na świecie aliansów samochodowych ma na celu podniesienie konkurencyjności i rentowności trzech spółek.   

Renault Mitsubishi Nissan alians Renault Mitsubishi Nissan alians
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Każda z marek ma mocnych graczy w konkretnych segmentach i na konkretnych rynkach. To będą leaderzy i na ich bazie powstawać będą siostrzane modele innych marek. Dzięki tej unifikacji wszystkie firmy będą mogły zaoszczędzić sporo pieniędzy i jednocześnie korzystać z najnowszych rozwiązań.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

Innymi słowy kierownictwo alinasu wprowadza model leader-follower w obszarze rozwoju i produkcji samochodów, który obejmuje:

    • rozwój unifikacji, który będzie obejmować nie tylko platformy podłogowe, lecz także nadwozia,
    • wyznaczenie i skupienie się na rozwoju kluczowego modelu (leader), z którego rozwiązań czerpać będą i siostrzane modele (followers)

Oczekuje się, że dzięki wprowadzeniu modelu leader-follower inwestycje w rozwój nowych modeli objętych programem spadną aż o 40%.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

W ramach nowego programu Nissan będzie marką wiodącą w Chinach, Ameryce Północnej i Japonii. Renault przejmie analogiczne obowiązki w Europie, Rosji, Ameryce Południowej i Afryce Północnej, a spółka Mitsubishi Motors w regionie ASEAN i Oceanii. Współdzielenie kosztów stałych i umożliwi wszystkim firmom członkowskim maksymalne wykorzystanie posiadanych aktywów.
Nissan będzie kierował pracami nad odnowieniem oferty modelowej SUV-ów segmentu C po 2025 roku, a Renault będzie odpowiedzialny za odświeżenie SUV-ów segmentu B w Europie. W wyniku wprowadzonych zmian niemal 50% wszystkich modeli Aliansu będzie projektowanych i produkowanych do 2025 roku zgodnie z założeniami modelu leader-follower.
Program leader-follower dzieli również rozwój nowych technologii. Każda marka ma wyznaczone pole działania. A zatem:

    • Samochody autonomiczne: Nissan
    • Interaktywne technologie: Renault
    • E-body (e-nadwozie) system architektury elektryczno-elektronicznej: Renault
    • Jednostka e-PowerTrain (ePT): Renault i Nissan
    • Napędy PHEV w segmencie C/D (hybrydowe plug-in): Mitsubishi

Zobacz także:

Nowy model biznesowy pomoże przetrwać trudne czasy zainfekowane przez COVID-19 i pozwoli na dalszy rozwój.
    

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA