Według danych, od stycznia do końca czerwca tego roku, sprzedaż samochodów Aliansu Renaul-Nissan, czyli marek Renault, Nissan, Dacia i Mitsubishi, wyniosła dokładnie 5 268 079 sztuk. Oznacza to wzrost o 7 proc.
W tym samym czasie niemiecka Grupa Volkswagena, czyli Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bentley, Bugatti, sprzedała 5 115 900 aut.
Wzrost sprzedaży obecnego lidera to efekt zwiększonego zainteresowania takimi modelami, jak Renault Clio, Megane, Captur, Dacia Sandero i Duster czy Nissan X-Trail i Qashqai. Samo Mitsubishi dostarczyło do klientów 495 tys. aut, odnotowując duże zainteresowanie Outlanderem oraz Pajero Sport w krajach azjatyckich.
Wzrosła także sprzedaż pojazdów elektrycznych koncernu. Suma 481 151 egzemplarzy to zasługa zainteresowania modelami Nissan Leaf, Renault Zoe, Mitsubishi i-Miev oraz Mitsubishi Outlander PHEV (13 tys. sztuk).
W pierwszym półroczu 2017 Grupa Renault sprzedała 1 879 288 samochodów. Oznacza to wzrost o 10,4 proc., przy średnim wzroście rynkowym równym 2,6 proc. Wszystkie marki grupy odnotowały zarówno wzrost wielkości sprzedaży, jak i udziałów w rynku.