W najnowszym numerze auto motor i sport prezentujemy pierwsze wrażenia z jazdy Renault Fluence. Ten sedan oparty konstrukcyjnie na Megane drugiej i trzeciej generacji ma być pierwszym w dorobku Renault tanim, ale możliwie luksusowym autem.
Tymczasem Renault zaprezentował pierwsze zdjęcia kolejnego modelu, przygotowanego według podobnej recepty - oto większy brat Fluence, w Korei sprzedawany jako trzecia generacja modelu SM5. Model ten po raz pierwszy ma być sprzedawany również poza ojczystym rynkiem.
Auto bazuje konstrukcyjnie na Lagunie i jest zasilane 2-litrowym silnikiem benzynowym z palety Nissana. Ma być również dostępne z silnikiem diesla.
Póki co producent nie podaje bliższych szczegółów technicznych. Chwali się tylko, że model powstał w ciągu 36 miesięcy, a jego stworzenie kosztowało 340 milionów dolarów.
Nie wiadomo jeszcze jak SM5 będzie nazywał się poza Koreą. Wiadomo jednak, że ma być tańszy niż konkurencyjne modele Hyundaia i Kii.
Komentarze