To auto niczego nie udaje. Jest głośne, twarde i piekielnie szybkie, czyli dokładnie takie, jakie być powinno. Silnik 3.8 V6 biturbo pochodzi z Nissana GT-R i rozwija moc około 550 KM. Jak na tak spektakularnie wyglądający samochód to być może nie wiele, ale w połączeniu z niewielką masą (mniej niż 1100 kg) do "setki" rozpędza się w czasie poniżej 3 sekund i maksymalnie może jechać ok. 280 km/h.
Kabina jest surowa jak nieugotowany ziemniak. Kierowca jest ściskany przez karbonowe fotele kubełkowe z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Przed oczami ukazuje się wyświetlacz, który pokazuje mnogość funkcji, ale podczas jazdy tak dużo się dzieje, że jesteśmy w stanie odczytać tylko kilka.
Jeśli chcesz poczuć, jak jeździ Renault Sport R.S. 01 musisz wyłożyć 200 tys. euro - tyle kosztuje nie samochód, ale start w jednym sezonie w wyścigach Renault Sport Trophy. Za tę kwotę otrzymujemy cały serwis, części i zaplecze techniczne. Naszym zdaniem - cena konkurencyjna. Jeśli nie masz akurat na zbyciu 200 tys. euro, obejrzyj nasz film wideo.