[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Renault Twingo Z.E. Nowy „elektryk” w rodzinie

Rodzina elektrycznych modeli Renault powiększa się o model Twingo Z.E. Auto rywalizować będzie m.in. ze Skodą Citigo-e iV.

Renault Twingo Z.E. Renault Twingo Z.E.

Renault jest jedną z marek o najdłuższej historii i największym doświadczeniu w kwestii produkcji samochodów z napędem elektrycznym. Czynią to zresztą wspólnie z inżynierami Nissana, w ramach jednego koncernu Renault-Nissan.

Modele takie jak Nissan Leaf czy Renault ZOE wyznaczają w swoich segmentach standardy, bo dysponują napędami dopracowywanymi przez ostatnich przeszło 10 lat, podczas gdy większość innych producentów zaczynała raptem parę lat temu i praktycznie od zera.

Renault Twingo Z.E. - nadwozie

Zaprezentowane właśnie elektryczne Renault Twingo Z.E. Zachowuje stylistykę nadwozia znaną z modelu napędzanego tradycyjnymi silnikami. Ale po co zmieniać to, co doskonale się sprawdza. Sylwetka Twingo została przecież świetnie przyjęta, bo jest nowoczesna, a przy tym nawiązuje do tradycji miejskich modeli marki.

Z zewnątrz elektryczne Twingo Z.E. jest niemal nie do odróżnienia od spalinowego wariantu. Wprawne oko zauważy jedynie brak wydechu czy niebieskie elementy stylistyczne na grillu. W Polsce na drodze Twingo Z.E. będzie także można odróżnić po specjalnej, zielonej tablicy rejestracyjnej.

Zobacz także: rząd obniży o połowę dopłaty do aut elektrycznych

REKLAMA

Renault Twingo Z.E. Renault Twingo Z.E.

Renault Twingo Z.E. - silnik i napęd

Przejdźmy zatem do najważniejszego, czyli w tym przypadku napędu. Wiemy, że miejscem zamontowania elektrycznego silnika jest tył samochodu, czyli tam, gdzie „normalnie” znajduje się motor spalinowy. To z kolei implikuje napęd na tył – także identycznie jak w wersji benzynowej.

Jak z parametrami napędu? Na próżno spodziewać się tu przeniesienia jednostki napędowej z Renault Zoe Z.E., a co za tym idzie, nie tylko moc jest tu mniejsza, ale także i przewidywany zasięg. Ten ostatni ma być mniejszy niż w nowym Renault Zoe Z.E. nawet o połowę.

Elektryczny motor dysponuje mocą 81 KM, a moment obrotowy sięga wartości 160 Nm. Ma to pozwolić na sprint od 0 do 50 km/h w około 4 sekundy i rozpędzenie małego Twingo Z.E. do 135 km/h.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

Renault Twingo Z.E. Renault Twingo Z.E.

Renault Twingo Z.E. - zasięg i ładowanie

Producent wyszedł z założenia, że Twingo Z.E. będzie typowo miejskim samochodem, stąd nie za mocny silnik i nie za duży zasięg. Zamontowany z przodu akumulator litowo-jonowy ma pojemność 22 kWh – dla porównania w Renault ZOE Z.E. mamy nawet 52 kWh.

Ważący 165 kg zestaw akumulatorów magazynuje energię, która ma wystarczyć na około 180 km wg cyklu WLTP (57 proc. miasta, 25 proc. za miastem, 18 proc. autostrady) lub 250 km wg cyklu WLTP City. Znów, nieco większe Zoe Z.E. oferuje do 395 km zasięgu.

Jak jest z ładowaniem? Producent podaje, że użycie domowego gniazdka 2,3 kW pozwoli naładować akumulator w około 13,5 godziny. Domowy wallbox o mocy 3,7 kW skróci czas do 8 godzin, a mocniejszy wallbox o mocy 7,4 kW to już „tylko” 4 godziny.

Renault podaje jeszcze, że skorzystanie z szybkiej ładowarki o mocy 11 kW pozwoli naładować akumulator od 0 do 80 proc. w 2 godziny 10 minut, a 22-kW ładowarka zrobi to samo w około godzinę.

Więcej szczegółów, a także plany sprzedaży na polskim rynku, poznamy już za tydzień, podczas premiery zaplanowanej na salon samochodowy w Genewie.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA