[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault i Mercedes z nowym silnikiem 1,3 turbo

W ramach współpracy Renault i Mercedesa powstał nowy turbodoładowany silnik 1,3 TCe, który zastąpi jednostkę 1,2 TCe.

Silnik 1.3 TCe Silnik 1.3 TCe

Nad nowym silnikiem 1,3 TCe pracowali inżynierowie Aliansu Renault-Nissan, korzystając ze współpracy z koncernem Daimler. Ma być bardziej wydajnie - więcej mocy przy niższym spalaniu. Co ciekawe, producent użył tu technologii zmniejszającej tarcie wewnętrzne takiej samej, jak w Nissanie GT-R.

Co więcej, wyższa wartość momentu obrotowego dostępna będzie przy mniejszych obrotach, co zaowocuje lepszą dynamiką i większą elastycznością.

Nowy silnik 1,3 TCe jest czterocylindrowym, turbodoładowanym motorem benzynowym, który dostępny będzie w trzech wariantach różniących się mocą i wartością maksymalnego momentu obrotowego.

W podstawowym wariancie silnik będzie dysponował taką samą mocą 115 KM, jak w dotychczasowej jednostce 1,2 TCe, ale 220 Nm momentu obrotowego to o 30 Nm więcej. Do tego maksimum dostępne będzie przy 1500, a nie 2000 obr./min.

Kolejna wersja ma zarówno więcej mocy, jak momentu obrotowego, w porównaniu do ustępującej jednostki. Moc 140 KM (o 10 KM więcej) dostępna będzie przy 4000 obr./min, natomiast wyższy o 35 Nm moment obrotowy swoje maksymalne 240 Nm uzyska przy 1600 obr./min. Dotychczas było to 205 Nm przy 2000 obr./min.

Trzeci wariant ma z kolei moc na poziomie niedostępnym w przypadku jednostki 1,2 TCe. Przy 5500 obr./min moc sięgać będzie poziomu 160 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy to 260 lub 270 Nm, w zależności od wariantu skrzyni biegów. Dostępny będzie przy 1800 obr./min.

Wszystkie warianty silnika 1,3 TCe współpracują z manualną, sześciobiegową skrzynią, natomiast w dwóch mocniejszych odmianach dostępny będzie 7-stopniowy automat EDC.

Nowy silnik 1,3 TCe trafi na początek do modeli Scenic oraz Grand Scenic, a potem w kolejnych modelach francuskiego producenta, a także w samochodach Nissana. W Mercedesie napędzać będzie mniejsze modele w gamie, jak choćby nowa Klasa A.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij