REKLAMA

Renault ostro tnie koszty

Renault w ciągu trzech lat zredukuje koszty stałe o ponad 2 miliardy euro 

Wydech z estetyczną końcówką w Alpine i dwie proste rury w Mégane odgrywają podobną muzykę – w A110S dźwięk jest jednak cieplejszy, głębszy i bardziej basowy, natomiast wydech w Trophy-R gra surowo i metalicznie, okraszając to salwami z tytanowych końcówek 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Program restrukturyzacji zakłada zmniejszenie produkcji, redukcję zatrudnionych, zakończenie wytwarzania sportowego Alpine A110. Ale Renault nie rezygnuje ze startów w Formule 1. Zmiany mają stworzyć warunki do ekologicznej transformacji oraz rozwoju w gospodarce zainfekowanej przez COVID-19 i przywrócić konkurencyjność firmy zapewniając rozwój w ramach aliansu z Nissanem i Mitsubishi.  

Renault ostro tnie koszty -  3 chude lata

Trudności związane c COVID-19 oraz transformacja ekologiczna będą w najbliższych latach stanowiły wyzwanie dla przemysłu motoryzacyjnego, dlatego Renault zdecydował się przyspieszyć wprowadzenie projektu zmian w życie. Proces redukcji zatrudnienia zostanie rozłożony na trzy lata i obejmie blisko 4 600 stanowisk we Francji oraz ponad 10 000 miejsc pracy w innych krajach świata. Światowe zdolności produkcyjne Grupy zostaną obniżone z 4 milionów samochodów w 2019 roku do 3,3 miliona w 2024 roku. Renault zrezygnuje z produkcji samochodów spalinowych w Chinach. Wiadomo też, że zostaną ograniczone o kwotę 800 milionów euro koszty nowych projektów i Renault będzie za pomocą standaryzacji wykorzystywał potencjał aliansu z Nissanem i Mitsubishi. 

REKLAMA

Renault ostro tnie koszty – Koncern obecny jest w 134 krajach

Renault produkuje samochody od 1898 roku i sprzedał w 2019 roku blisko 3,8 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 40 zakładów i 12 700 punktów sprzedaży na całym świecie. Renault opiera się na wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i unikatowym aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi Motors. Sport jest dla Renaulta czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki dlatego angażuje się w starty w Formule 1.
Można się spodziewać, że podobne cięcia budżetów w najbliższym czasie ogłoszą kolejne koncerny samochodowe. 

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA