Grupa Renault od piętnastu lat współpracuje z wieloma firmami nad rozwojem oprogramowania do samochodów. Utworzenie spółki AVS ma pomóc przyspieszyć proces rozwoju pojazdów przy pomocy symulatorów.
Obecnie testy mają kluczowe znaczenie w procesie budowania nowych samochodów, szczególnie jeśli chodzi o pojawiające się coraz powszechniej technologie wspomagania prowadzenia, a także samochodów autonomicznych, które wciąż wymagają wielu lat pracy, testów i obliczeń.
W przypadku tych ostatnich, testy i symulacje stanowią ważną część procesu rozwoju. Dla osiągnięcia wysokiego poziomu niezawodności, samochody testowe muszą pokonać setki tysięcy, a nawet miliony kilometrów, co w rzeczywistości wymagałoby lat jazdy. Poza testami w warunkach rzeczywistych i przyspieszonymi metodami testowania, symulacja wirtualna oszczędza czas.
Dzięki zakupowi udziałów w spółce Autonomous Vehicle Simulation, Renault uzyskuje dostęp do wiedzy i zasobów francuskiej firmy Sogeclair, wyspecjalizowanej w inżynierii lotniczej i symulacjach.
Renault i alians Renault-Nissan będą teraz dysponować najbardziej zaawansowanymi technologiami, które wykorzystane zostaną do testów samochodów autonomicznych w środowisku wirtualnym.
Na utworzeniu AVS skorzysta także cały alians Renault-Nissan, który zobowiązał się do wprowadzenia do 2020 roku ponad 10 modeli samochodów autonomicznych(!). Co więcej, alians już rozpoczął wirtualne testy takich pojazdów, przy pomocy programu informatycznego do symulacji SCANeRTM, opracowanego przez Renault i udoskonalonego we współpracy z firmą Oktal.