Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Renault wprowadza nowy silnik benzynowy 1.3 TCe

Renault wprowadza do swojej oferty nowy silnik benzynowy zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem. To jednostka TCe o pojemności 1,3 litra.

Renault Grand Scenic

W ramach współpracy Renault i Mercedesa powstał nowy turbodoładowany silnik 1,3 TCe, który zastąpi jednostkę 1,2 TCe. Producent użył technologii zmniejszającej tarcie wewnętrzne takiej samej, jak w Nissanie GT-R.

Nowy silnik benzynowy jest bardziej oszczędny od jednostki, którą zastępuje. Będzie dostępny w trzech poziomach mocy:

  • TCe 115 z manualną skrzynią biegów
  • TCe 140 z manualną i automatyczną skrzynią biegów EDC
  • TCe 160 z manualną i automatyczną skrzynią biegów EDC

W 2018 roku nowy silnik benzynowy zadebiutuje w modelach Scenic oraz Grand Scenic i będzie stopniowo montowany również w innych modelach samochodów Renault, w zależności od kraju.

Silnik 1.3 TCe Silnik 1.3 TCe

- Po wykonaniu ponad 40 tys. godzin testów możemy być pewni, że silnik spełnia standardy jakości zarówno Aliansu, jak i Daimlera. W porównaniu z TCe 130 nowy silnik TCe 140 osiąga dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w szerszym zakresie obrotów od 1500 do 3500 obr./min - powiedział Philippe Brunet, wiceprezes Aliansu ds. konstrukcji silników elektrycznych i spalinowych.

Nowy silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów EDC dostępny jest w kilku poziomach mocy od 115 do 160 KM. W konstrukcji silnika wykorzystano szereg stworzonych przez Alians innowacyjnych rozwiązań, w tym Bore Spray Coating, czyli powłokę cylindra znaną z silnika Nissana GT-R, która zwiększa jego wydajność poprzez redukcję tarcia i optymalizację procesu wymiany ciepła.

Zastosowano również inne technologie, które zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję CO2: ciśnienie bezpośredniego wtrysku paliwa zostało podniesione o 250 barów, a specjalna konstrukcja komory spalania pozwala na utrzymanie optymalnych parametrów mieszanki paliwowo-powietrznej.

Renault Scenic 2017 Renault Scenic 2017

Ponadto technologia zmiennych faz rozrządu reguluje zawór wlotowy i wylotowy, w zależności od obciążenia silnika. W rezultacie samochód osiąga wyższy moment obrotowy na niskich obrotach, a jego dostępność na wysokich obrotach jest bardziej stabilna, co przekłada się na większy komfort jazdy i lepszą reakcję w średnim zakresie obrotów.

Scenic i Grand Scenic to pierwsze modele samochodów Renault, które zyskają dodatkową moc, dzięki użyciu nowego silnika benzynowego. Przy osiągnięciu maksymalnej mocy, nowy silnik TCe 160 gwarantuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 260 Nm dla manualnej skrzyni biegów lub 270 Nm dla automatycznej skrzyni EDC. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest w zakresie od 1750 do 3700 obr./min.

Klienci we Francji i pozostałych krajach europejskich mogą już składać zamówienia. Dostawy przewidziane są w połowie stycznia 2018 r.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij