Sportowe samochody elektryczne to nie nowość. Zarówno Tesla, jak i Fisker posiadają w swojej gamie ekologiczne pojazdy, które pod względem osiągów mogą konkurować z wyczynowymi konstrukcjami napędzanymi tradycyjnymi silnikami spalinowymi.
System firmy SSC ma dawać możliwość błyskawicznego ładowania baterii, duży zasięg oraz wydajne chłodzenie (cieczą) układu All-Electric Scalable Powertrain (AESP). Znajdzie on zastosowanie między innymi w modelu Ultimate Aero EV, który zostanie zaprezentowany w drugiej połowie tego roku.
Moc wyniesie 1000 KM, a maksymalny moment obrotowy 800 Nm, dzięki czemu auto będzie katapultowało od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i rozpędzi się do prędkości ponad 320 km/h! Według zapewnień konstruktorów, zasięg samochodu wyniesie od 150 do 200 mil (240 - 320 km). Ładowanie zestawu baterii litowo-jonowych powiązanych z systemem AESP zajmie około 10 minut, co w porównaniu z obecnymi konstrukcjami (ładowanie zajmuje nawet całą noc) jest prawdziwą rewolucją.
Co więcej, system AESP może zostać dopasowany do wymagań pojazdów różnych klas. W samochodach osobowych będzie osiągał 200 KM mocy, w niewielkich ciężarówkach i SUV-ach około 500 KM, a w dużych autach ciężarowych i pojazdach wojskowych nawet do 1200 KM. Dodatkowymi zaletami układu są niska waga i niewielkie gabaryty.
Po prezentacji modelu Ultimate Aero EV, firma zamierza potwierdzić skuteczność i wydajność rewolucyjnego systemu AESP, stając do walki o tytuł "Najszybszego Samochodu Elektrycznego na Świecie".
Źródło: Moto Target
Komentarze
~EDI, 2009-01-26 11:59:13
auto motor i sport, 2009-01-26 09:45:40
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?