REKLAMA

Rimac C_Two. Efektowny test zderzeniowy hipersamochodu

Wyceniany na około 10 mln złotych Rimac C_Two przechodzi kolejne testy przed premierą, przełożoną na 2021 rok. Tym razem są to testy zderzeniowe. Mamy nagranie.

Rimac C_Two - crash test przy 40 i 56 km/h fot. materiały prasowe
Rimac C_Two - crash test przy 40 i 56 km/h

Rimac C_Two zbliża się wielkimi krokami do premiery, która została przesunięta na 2021 rok, ze względu na opóźnienia spowodowane pandemią koronawirusa. Elektryczny hipersamochód miał zostać pierwotnie pokazany już w Genewie w 2020 roku, ale targi te zostały odwołane.

Osładzając nam oczekiwanie na debiut, Chorwaci podsycają atmosferę kolejnymi nagraniami. Niedawno oglądaliśmy pokaz driftingowych możliwości pojazdu, a teraz przyszedł czas na widowiskowe testy zderzeniowe dwóch egzemplarzy – jednego rozbitego przy prędkości 40 km/h, a drugiego przy 56 km/h. Niewielka różnica prędkości oznacza jednak aż dwukrotnie większą energię uderzenia – jak wyjaśniają eksperci na nagraniu.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Producent wyjaśnia, że w toku badań nad bezpieczeństwem konstrukcji rozbitych zostanie w sumie aż 11 prototypowych egzemplarzy. To ważne nie tylko z punktu widzenia bezpieczeństwa klientów marki, ale także związane jest z wymaganiami homologacyjnymi, które są różne w różnych częściach świata. A Rimac C_Two ma być modelem globalnym.

Jak wypadł Rimac C_Two w testach? Oczywiście, śpiewająco – jak wynika z opublikowanego nagrania. Zarówno w pierwszej próbie, przy 40-procentowym przesunięciu względem deformowalnej przeszkody i z prędkością 40 km/h, jak i przy drugiej, gdzie prędkość wyniosła 56 km/h, podwajając energię kinetyczną.

Co ważne, nie odnotowano żadnych uszkodzeń karbonowego monokoku czy też wnikania pedałów do kabiny. Oczywiście, można powiedzieć, że Rimac C_Two będzie przecież rzadko podróżował z prędkościami 40-60 km/h, ale takie są testowe procedury. A praw fizyki oszukać się nie da – uderzenie czołowe przy dużych prędkościach i wiążące się z tym nagłe zatrzymanie, nawet przy zachowaniu struktury pojazdu spowoduje poważne obrażenia wewnętrzne u pasażerów.

Nie przedłużając już jednak, zapraszamy do obejrzenia filmu. Pod nim przypominamy, jakimi parametrami może pochwalić się Rimac C_Two i jego elektryczny napęd.

REKLAMA

Rimac C_Two – silnik i napęd

Dwuosobowa hipersportowa maszyna generuje moc około 2000 KM – mówi się o dokładnie 1914 koniach mechanicznych – oraz moment obrotowy na poziomie 2300 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tyle co nic, bo zaledwie 1,85 sekundy, natomiast maksymalna prędkość wynosić ma do 412 km/h.

Rimac C_Two jest pojazdem elektrycznym. Wyposażono go w akumulatory, które dostarczają w sumie 120 kWh energii elektrycznej do czterech silników. Akumulatory te ładowane mogą być prądem o mocy nawet 250 kW, a wówczas ich regeneracja do poziomu 80 proc. trwa zaledwie 30 minut.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W idealnych warunkach i przy spokojnej jeździe zasięg ma wynosić nawet 650 km, wg normy NEDC lub 550 km według WLTP. Producent podaje również, że możliwe będzie wykonanie dwóch pełnych okrążeń Północnej Pętli toru Nurburgring na pełnej prędkości, bez przegrzania akumulatorów. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanego systemu zarządzania temperaturą.

Na koniec cena – Rimac C_Two ma kosztować 2,2 mln euro, czyli nieco ponad 10 mln złotych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA