REKLAMA

Rimac C_Two coraz bliżej produkcji

Chorwacki producent hipersamochodów Rimac prowadzi obecnie testy nowego elektrycznego modelu, roboczo nazwanego C_Two. Auto ma ponad 1900 KM mocy.

Rimac C_Two podczas testów Rimac C_Two podczas testów

Rimac C_Two został w prototypowej wersji zaprezentowany na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie, jako zapowiedź elektrycznego hipersamochodu. Po kilku miesiącach ciszy wracamy do tematu, bowiem producent poinformował o prowadzonych obecnie testach wersji przedprodukcyjnej.

Przy okazji dowiadujemy się, że nazwa Rimac C_Two jest tymczasowa, bowiem przy okazji oficjalnego debiutu, który ma nastąpić w marcu 2020 roku na salonie samochodowym w Genewie, auto przyjmie zupełnie nową nazwę.

Testy Rimaca C_Two na torze Nardo

Wróćmy zatem do testów. Są one prowadzone na specjalnym torze Nardo we Włoszech. Dlaczego tam? Zapewne ma na to wpływ podpisana niedawno umowa o współpracy między firmami Rimac i Porsche. Niemcy zainwestowali w Rimac Automobili, obejmując w niej mniejszościowe udziały w wysokości 10 proc. Chodzi m.in. o współpracę w dziedzinie napędów elektrycznych.

Ale nie zapominajmy, że Porsche jest obecnie właścicielem praw do toru testowego Nardo, w którego remont i modernizację włożono do tej pory 35 mln euro. Tor leży w północno-zachodnich Włoszech.

Obwód kołowego toru Nardo mierzy 12,6 kilometra. Jak wiadomo, im większy obwód, tym mniejszy skręt kierownicą należy wykonywać, a to z kolei zmniejsza obciążenie opon i zawieszenia. Szerokość jezdni to 16 metrów. Jej nachylenie jest tak dobrane, by samochody przy wysokich prędkościach, rzędu 350 km/h i więcej, mogły jechać z kołami skierowanymi prosto, wykorzystując prawa fizyki.

Zobacz także: 680 KM w elektrycznym modelu Volkswagena

REKLAMA

REKLAMA

Rimac C_Two podczas testów Rimac C_Two podczas testów

Rimac C_Two – silnik i napęd

Dwuosobowa hipersportowa maszyna generuje moc około 2000 KM – mówi się o dokładnie 1914 koniach mechanicznych – oraz moment obrotowy na poziomie 2300 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tyle co nic, bo zaledwie 1,85 sekundy, natomiast maksymalna prędkość wynosić ma do 412 km/h.

Rimac C_Two jest pojazdem elektrycznym. Wyposażono go w akumulatory, które dostarczają w sumie 120 kWh energii elektrycznej do czterech silników. Akumulatory te ładowane mogą być prądem o mocy nawet 250 kW, a wówczas ich regeneracja do poziomu 80 proc. trwa zaledwie 30 minut.

W idealnych warunkach i przy spokojnej jeździe zasięg ma wynosić nawet 650 km, wg normy NEDC lub 550 km według WLTP. Producent podaje również, że możliwe będzie wykonanie dwóch pełnych okrążeń Północnej Pętli toru Nurburgring na pełnej prędkości, bez przegrzania akumulatorów. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanego systemu zarządzania temperaturą.

Seria produkcyjna Rimaca C_Two, czy jakkolwiek będzie się on nazywać, liczyć ma 150 egzemplarzy. Każdy z nich ma kosztować minimum 2,2 mln euro.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA