REKLAMA

Ruf CTR Yellow Bird – szybszy od Ferrari F40

Minęło ponad 80 lat od momentu kiedy narodził się Ruf i z tej okazji firma wypuściła do sieci film dokumentalny przestawiający losy przedsiębiorstwa.

Ruf Ruf
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Firma Ruf narodziła się kiedy Alois Ruf odrestaurował i sprzedał Porsche 356. Pewnej niedzieli Alois Ruf podróżujący z synem zatrzymał się na światłach w Monachium. Wtedy zaczepił ich człowiek, który chciał kupić dokładnie takie 356 jakim jechali. Zabrał ich do własnego domu i zapłacił znacznie więcej niż auto było warte. Na tym nie koniec. Alois Ruf nie miał ze sobą dokumentów, więc nowy właściciel dał im swoje Porsche, by pojechali do domu, a następnego dnia spotkali się, by przekazać samochód i dokumenty. Po tej przygodzie Alois Ruf stwierdził, że właściciele Porsche są szaleni i warto o tym wiedzieć.  

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Ruf - szaleństwo na Nurburgringu 

Firma narodziła się roku 1939, ale Ruf podbił świat w latach 80. Były to czasy kiedy Porsche przymierzało się do zakończenia produkcji 911. Ruf jako wielki fan tego modelu postanowił przedłużyć jego żywot i wypuścić na rynek podrasowane 911, czyli model CTR Yellow Bird. Samochód zyskał sławę po materiale wideo, który został nagrany na Nurburgringu. Chyba każdy fan motoryzacji miał okazję podziwiać żółte Porsche 911, które szalało po Zielonym Piekle. Ruf CTR Yellow Bird bazujący na Porsche 911 (964) prowadził Stefan Roser, a film nosi nazwę "Faszination on the Nurburgring”.

 

 

Firmy motoryzacyjne przywoziły swoje samochody na Nurburgring po to, by pobijać rekordy czasowe, a Ruf nagrał materiał, który stał się jednym z pierwszych wiralowych motoryzacyjnych wideo i pokazał jak można driftować w Zielonym Piekle. Stefan Roser wchodził w słynne zakręty poślizgami na pełnej prędkości zostawiając za sobą chmurę dymu, a każdy kto miał okazję jeździć po Nurburgringu wie, jak trudna to sztuka. Ekstremalnie trudna za kierownicą podwójnie doładowanego 964, którego silnik umieszczony jest za tylna osią.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Ruf - Yellow Bird

Przypomnijmy RUF CTR Yellow Bird miał silnik o mocy 469 KM i momencie 553 Nm, a ważył zaledwie 1170 kg. Proporcja mocy do masy była od samego początku obsesją Aloisa Rufa. RUF CTR Yellow Bird osiągając 339 km/h odebrał Ferrari F40 tytuł najszybszego drogowego samochodu tych czasów. Samochód brany był pod uwagę jako konkurent F40 ponieważ firma przerodziła się, podobnie jak Alpina, w producenta samochodów, a nie jedynie tunera. To dlatego, że Ruf nie rasował samochodów Porsche, ale budował je od nowa. Oczywiście opierając się na karoseriach 911. Tak czy inaczej samochód zrobił sporo zamieszania na rynku motoryzacyjnym. RUF CTR Yellow Bird ustanowił na Północnej Pętli czas 8 min 5 sekund, który do dziś robi wrażenie. Za takie cacko trzeba było w latach 80. zapłacić 290 tys. marek niemieckich. 
Całą historię firmy RUF możecie obejrzeć w filmie dokumentalnym. 

  

 

Zobacz także:

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA