Pierwszy raz od ponad 20 lat fabryka Volkswagena w Wolfsburgu wyprodukuje samochód z logo innej marki. Będzie to nowy Seat Tarraco, hiszpański SUV zaprojektowany i rozwijany w Barcelonie, oparty na platformie MQB.
W fabryce w Wolfsburgu Seat Tarraco powstaje na linii produkcyjnej razem z Volkswagenem Tiguanem oraz Volkswagenem Touranem.
Seat Tarraco to bliźniak Skody Kodiaq i Volkswagena Tiguana Allspace. Model jest zaprojektowany inaczej, niż znane dotychczas Seaty, bo stanowi przy okazji zapowiedź nowej, odświeżonej stylistyki hiszpańskich aut. W podobnym duchu narysowany będzie nowy Leon, którego debiut zapowiadany jest na przyszły rok.
REKLAMA
REKLAMA
Auto Motor i Sport
Seat Tarraco - Paryż 2018, fot. Michał Szymaczek
Samochód ma 4,75 metra długości, 1,83 metra szerokości i 1,65 metra wysokości, a rozstaw osi sięga 2,79 metra. Te parametry zwiastują obszerne wnętrze. Producent przewidział zarówno wariant pięcio-, jak i siedmioosobowy, a bagażnik zmieści aż 760 litrów w modelu pięciomiejscowym lub 700 litrów w siedmiomiejscowym.
Do napędu Seata Tarraco posłużą początkowo silniki spalinowe, a w późniejszym czasie dołączy do nich hybryda plug-in. Póki co wybór będzie pomiędzy jednostkami 1.5 TSI o mocy 150 KM, 2.0 TSI o mocy 190 KM oraz 2.0 TDI w wariantach 150- lub 190-konnym.
Co wiemy o odmianie hybrydowej? Ma to być hybryda ładowana z gniazdka, dysponująca mocą systemową 210 KM i momentem obrotowym 400 Nm. Pojawi się jednak dopiero w okolicach roku 2020.
Poza najsłabszym silnikiem benzynowym wszystkie jednostki mogą być połączone z napędem na cztery koła 4Drive. W tych modelach dostępne będzie zawieszenie DCC i kilka trybów jazdy.
W kabinie Seata Tarraco zaskoczeń nie ma. Znajdziemy tu deskę rozdzielczą w stylu modeli Grupy Volkswagena. W miejsce zegarów trafić może duży kolorowy wyświetlacz, a na konsoli środkowej 8-calowy ekran z pokrętłami sterującymi m.in. głośnością. W przyszłości można będzie zamówić większy wyświetlacz multimedialny.
REKLAMA
REKLAMA
Auto Motor i Sport
Seat Tarraco - Paryż 2018, fot. Michał Szymaczek
Oczywiste jest, że w Seacie Tarraco zamówić można szeroką paletę nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, w tym aktywny tempomat rozpoznawanie znaków drogowych, układ aktywnego asystenta pasa ruchu czy hamulec awaryjny wykrywający pieszych i rowerzystów.
W chwili debiutu, zaplanowanego na grudzień tego roku, Seat Tarraco pojawi się w trzech poziomach wyposażenia, nazwanych Style, Excellence i FR.
43. edycja Rajdu Dakar zakończona. Zawodnicy zapamiętają ją jako bardzo trudną nawigacyjnie i niezwykle wymagającą. W tej sytuacji wyniki osiągnięte przez ekipę ORLEN Team zasługują na najwyższe uznanie.
Pojemność bagażnika to parametr, który dla potencjalnych klientów jest istotny. Jego pomiar nie jest jednak tak łatwy, jak mogłoby się wydawać, choćby ze względu na procedury. Jak zatem się to robi?
Toyota Gazoo Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w cyklu FIA WEC modelem GR010 HYBRID w nowej klasie Le Mans Hypercar.
O zasięgu procederu cofania liczników kilometrów możemy dowiedzieć z raportu opublikowanego przez firmę Carvertical, zajmującą się sprawdzaniem przeszłości samochodów na podstawie numeru VIN. Raport został opracowany na bazie 500 tysięcy danych na temat aut używanych zbieranych przez rok - od października 2019 roku do października 2020 r. Uwzględnia on dane z 15 państw.
Mazda wjeżdża do segmentu aut elektrycznych na własnych zasadach. W MX-30, w przeciwieństwie do rywali, najważniejszy nie jest duży zasięg, tylko krótki czas ładowania akumulatorów.
Poznań, Warszawa i Kraków z najwyższymi spadkami natężenia ruchu w 2020 r. w Polsce - wynika z danych jakie opublikował TomTom w raporcie Traffic Index.
Wśród premier ubiegłego roku, jednej większej od drugiej, prezentacja nowej Dacii Sandero przeszła jakby trochę niezauważona. Oddajemy jej więc honor teraz – w pierwszej jeździe Sandero Stepway z silnikiem 1.0 turbo.
Rajd Dakar 2021 dobiegł końca, zamykając liczącą niemal 8 tys. km pętlę. Zawodnicy ORLEN Team pokazali fantastyczną walkę, zajmując wysokie miejsca w klasyfikacji generalnej.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze