S-tronic to nowe wcielenie popularnej zautomatyzowanej skrzyni biegów DSG. Ma 7 przełożeń, dwa sprzęgła i przełożenia potrafi zmieniać jeszcze szybciej niż czynił to świetny poprzednik.
Jej zasada działania jest bardzo prosta. Jedno sprzęgło obsługuje biegi parzyste, a drugie nieparzyste. W momencie, gdy bieg parzysty jest "zapięty", drugi bieg czeka w gotowości na sygnał kierowcy, co pozwala na bardzo szybką zmianę.
Audi S3 napędzane jest dwulitrową jednostką napędową TFSI o mocy 265 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm dostępnym w zakresie od 2500 do 5000 obr/min. Auto posiada napęd na cztery koła realizowany poprzez sprzęgło typu Haldex.
Osiągi S-trójki z nową skrzynią są więcej niż porządne. Pierwsze 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 5,5 s (wersja trzydrzwiowa) oraz po 5,6 s w pięciodrzwiowym Sportbacku. Odmiana ze skrzynią ręczną na to samo potrzebuje przynajmniej 5,8 s.
Przy tym średnie zużycie paliwa producent określa odpowiednio na 8,3 i 8,4 litra benzyny na 100 km. Oczywiście, gdy kierowcy się nie śpieszy, co w takim aucie zdarza się zapewne niesłychanie rzadko.
Źródło: Audi