S7 Lubień-Naprawa: otwarty kolejny odcinek ekspresowej Zakopianki

Blisko 8 km odcinka drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Zakopanym otwarto już dla ruchu. Kierowcy jadą dwoma pasami w każdym kierunku na odcinku Lubień-Naprawa.

Droga S7 Lubień-Naprawa fot. GDDKiA
Droga S7 Lubień-Naprawa

Jak podaje GDDKiA, odcinek S7 Lubień-Naprawa ma długość 7,6 km. Około 24 proc. drogi przebiega po obiektach, a 49 proc. w wykopach. Wybudowano dziesięć obiektów inżynierskich dla każdej jezdni oraz sześć małych obiektów na potoku Krzywańskim. Odcinek S7 Lubień-Naprawa jest częścią prawie 17-kilometrowej drogi ekspresowej zakończonej w Rabce Zdroju, którą podzielono na trzy części realizacyjne.

REKLAMA

Prace trwają, tunel w Naprawie niegotowy

Ukończona została budowa jezdni prawej S7 Lubień-Naprawa, ale to nie oznacza zakończenia całej inwestycji. Będą jeszcze wykonywane prace poza jezdnią, m.in. roboty ziemne i melioracyjne pod obiektami inżynierskimi. Kontynuowane są prace przy budowie ogrodzenia trasy. Nie będzie też można korzystać z Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) Lubień i Krzeczów, gdzie trwają prace wykończeniowe. Wszystkie te roboty będą kontynuowane, dopóki pozwolą na to warunki atmosferyczne.

W komunikacie GDDKiA czytamy, że na jezdni w kierunku Nowego Targu i Zakopanego dopuszczalna będzie prędkość 100 km/h, jednak przed zjazdem na drogę powiatową trzeba prędkość zredukować do 50 km/h. Jest tu zawężenie do jednego pasa ruchu. Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać na drogę powiatową, która została przebudowana do klasy G (droga główna), aby mogła przejąć ruch z drogi ekspresowej. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do DK7 (tzw. starej Zakopianki) i omijamy budowę tunelu. Z uwagi na zawężenie do jednego pasa ruchu i ograniczenie prędkości, podczas dużego natężenia ruchu, w Naprawie mogą wystąpić zatory.

REKLAMA

REKLAMA

Droga S7 Lubień-Naprawa fot. GDDKiA
Droga S7 Lubień-Naprawa

Drugi odcinek gotowy, czekamy na trzeci – tunel

Pierwszym z oddanych odcinków S7 kierowcy zaczęli jeździć we wrześniu 2019 r. Był to odcinek od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju. Środkowa cześć tej inwestycji, czyli tunel w Naprawie, wiercony w masywie Lubonia, jest wciąż realizowany, a jego ukończenie planowane jest obecnie na marzec 2022 roku, ze względu na dotychczasowe opóźnienia. Na razie więc, jadąc do Zakopanego, trzeba zjechać na tym odcinku z powrotem na starą Zakopiankę.

Dodajmy, że wartość całkowita kontraktu S7 Lubień-Rabka Zdrój wynosi 2 471 380 000 zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to kwota 1 322 398 015,17 zł. Umowa o dofinansowanie unijne podpisana została 11 września 2017 r.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

REKLAMA