Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Saab 9-4x – bez diesla

Jak już informowaliśmy, pod maskę modelu zaprezentowanego w USA trafić może jednostka V6 o pojemności 3 litrów dysponująca mocą 262 KM, albo turbodoładowane V6 o pojemności 2,8 litra o mocy 296 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Przypuszczano, że wersja europejska może być dostępna również silnikiem wysokoprężnym, ale Saab rozwiał te nadzieje.

Szef Saaba - Jan Ake Jonsson - powiedział, że biorąc pod uwagę cykl życia modelu, który zwykle trwa 5-6 lat, na chwilę obecną pomysł adaptacji jednostki wysokoprężnej do tego modelu mija się z celem. Na znalezienie odpowiedniego silnika, przygotowanie, przetestowanie i przygotowanie do produkcji potrzeba czterech lat. Pozostałe dwa lata z cyklu życia modelu to za krótki okres, by liczyć na sensowne profity.

Wygląda więc na to, że ktoś przespał temat. Widocznie dwulitrowy silnik z modelu 9-5 byłby za słaby, a podczas zawieruchy związanej ze zmianą właściciela marki nikomu nie przyszło do głowy, by od razu planować montaż jednostki wysokoprężnej. Kto wie, czy nie będzie to jeden z najważniejszych minusów, za które 9-4x będzie krytykowany gdy pojawi się w Europie latem przyszłego roku.

zobacz galerię

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij