Sandero detronizuje Golfa, a elektryki diesla

Który nowy samochód jest najpopularniejszy w Europie? Nie, już nie Golf. Teraz to Dacia Sandero. Znakiem czasów jest również fakt, że elektryki i hybrydy plug-in wyprzedziły auta z dieslem.

Dacia Sandero Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Dacia Sandero hitem w Europie

Od wielu lat najchętniej kupowanym nowym samochodem w Europie był Volkswagen Golf, nazywany królem kompaktów. Teraz wszystko staje na głowie, bowiem przepisem na sukces okazuje się być rozsądna cena, nawet jeśli idzie za nią niższa jakość czy mniejszy prestiż. Bo kiedy w lipcu Sandero okazała się być popularniejsza od Golfa, można było pomyśleć, że to jednorazowy wyskok. Ale dane za sierpień wyraźnie pokazują nową tendencję, bo nie tylko Sandero utrzymało pozycję lidera, ale na 4. pozycję wskoczyła Dacia Duster.

REKLAMA

Oczywiście, że za niższą sprzedażą Golfa stoi także całkiem dobra sprzedaż jego elektrycznego odpowiednika, jakim jest Volkswagen ID.3 – ten z kolei został królem wśród samochodów elektrycznych, rejestrowanych w Europie, choć na zderzaku siedzi mu już Tesla Model 3. Gdyby zsumować liczbę egzemplarzy Golfa i ID.3, niemiecki kompakt powróciłby na fotel lidera. Ale że są to już zupełnie odrębne modele, taka symulacja nie ma większego uzasadnienia i nie chcemy w żaden sposób umniejszać sukcesu Dacii Sandero.

TOP 10 najchętniej kupowanych nowych aut w Europie

W sierpniu 2021 roku najpopularniejsze nowe modele samochodów to:

  1. Dacia Sandero – 14 961 szt.
  2. Volkswagen Golf – 13 664 szt.
  3. Toyota Yaris – 12 594 szt.
  4. Dacia Duster – 11 327 szt.
  5. Volkswagen T-Roc – 11 179 szt.
  6. Fiat 500 – 10 966 szt.
  7. Volkswagen Polo – 10 283 szt.
  8. Toyota Corolla – 9 912 szt.
  9. Hyundai Tucson – 9 739 szt.
  10. Ford Puma – 9 304 szt.

 

TOP 10 najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie

W sierpniu 2021 roku najchętniej rejestrowane auta elektryczne to:

  1. Volkswagen ID.3 – 7 904 szt.
  2. Tesla Model 3 – 7 824 szt.
  3. Volkswagen ID.4 – 4 624 szt.
  4. Renault Zoe – 4 032 szt.
  5. Ford Mustang Mach-E – 3 621 szt.
  6. Kia Niro – 3 561 szt.
  7. Skoda Enyaq – 3 541 szt.
  8. Tesla Model Y – 3 478 szt.
  9. Volkswagen Up – 3 219 szt.
  10. Fiat 500 – 3 152 szt.

 

Wśród samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV), najpopularniejsze modele sierpnia w Europie to Ford Kuga, przed Mercedesem GLC, BMW Serii 3, Mercedesem Klasy A oraz Cuprą Formentor.

 

Diesel w odwrocie, przegrywa z elektrykami

Diesle słabiej od elektryków

Silniki Diesla, po aferze dieselgate, nie mają łatwego życia i choć eksperci są zdania, że w ich konstrukcji można jeszcze sporo rozwinąć, a spaliny spełniają najostrzejsze europejskie normy, to odwrót od tego rodzaju napędu jest widoczny. Czym je zastępujemy? Oczywiście napędami elektrycznymi i hybrydowymi typu plug-in. Jak podaje firma analityczna JATO, w sierpniu łączna sprzedaż elektryków i hybryd plug-in była o ponad 10 tys. wyższa niż liczba zarejestrowanych diesli. A jeszcze rok temu diesli było aż o niemal 160 tys. więcej niż elektryków.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA