Pod maską bez zmian. Auto nadal napędzane jest silnikiem 1.4 TSI o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Silnik wspomagany kompresorem (przy niższych obrotach) i sprężarką (przy wyższych) potrafi wystrzelić Cuprę od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy, maksymalnie zaś da się rozpędzić auto do 228 km/h. Kierowca obsługuje 7-biegową skrzynię biegów DSG. Takie połączenie ma wyciągać z baku zaledwie 5,8 litra na 100 kilometrów.
W porównaniu do zwykłej Ibizy Cupra „gada” przez centralnie umieszczony wydech. Opcjonalnie auto może być wyposażone w hamulce od AR Performance. Elektroniczna „szpera” XDS przekazuje moc na przednie koła, system ESP ma standardowo funkcję pomocy przy ruszaniu ze wzniesienia.
Z zewnątrz Cupra „przejęła” reflektory odświeżonej w tym roku Ibizy, łącznie z diodami LED do jazdy dziennej. Przemodelowano zderzak a we wlocie powietrza pojawiła się siatka o nowym wzorze. Z tyłu nowe są jedynie diody LED. Standardowo w nadkolach znajdziemy 17-calowe felgi.
Nowa Cupra trafi do salonów w lutym przyszłego roku.