Ibiza na rynku jest od 1984 roku, kiedy to Seat przedstawił pierwszą generację tego modelu. Dla hiszpańskiego producenta jest to bardzo ważny produkt, który stoi na czele najlepiej sprzedających się modeli Seata. Na całym świecie sprzedano ponad 5,4 mln egzemplarzy Ibizy.
Piąta generacja kompaktowego modelu Seta jest szersza o 87 mm od poprzednika i 2 mm krótsza, a do tego ma niżej poprowadzoną linię dachu. Przedni rozstaw kół został poszerzony o 60 mm, a tylny o 48 mm. Poza tym inżynierowie zwiększyli o 95 mm rozstaw osi, który teraz wynosi 2564 mm. Zwiększenie gabarytów auta to zastosowanie najnowszej wersji dobrzej znanej platformy modułowej koncernu Volkswagena (MQB A0).
Z zewnątrz Ibiza upodobniła się do większego Leona. Samochód ma przedni zderzak z przetłoczeniami, które podkreślają światła przeciwmgłowe. Osłona chłodnicy w wersji FR jest podkreślona chromowaną obwódką. Reflektory teraz mają kształt trójkątny bez ostrych przełamań krawędzi, które można było spotkać w poprzednim modelu. Nowością są w pełni LED-owe reflektory. Z tyłu klosze mają nowy kształt oraz przetłoczenie z boku. Zmienił się także kształt zderzaka.