REKLAMA

Seat Ibiza — pięć rzeczy, które wiemy po premierze

Seat Ibiza to bardzo ważny model w gamie hiszpańskiego producenta — właśnie zadebiutowała całkowicie nowa generacja tego auta. Podczas światowej premiery mieliśmy okazję przyjrzeć się Ibizie z bliska. Czego dowiedzieliśmy się o tym modelu?

Seat Ibiza
Seat Ibiza piątej generacji
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

1. Mały Leon

Nowa Ibiza jest szersza i niższa od swojego poprzednika, dzięki czemu wygląda na bardziej „przyklejoną” do asfaltu. Większy rozstaw osi sprawił także, że zmniejszyły się przedni i tylny zwis karoserii, co także nie pozostało bez wpływu na wygląd samochodu. Ibiza na żywo wygląda fantastycznie, może przód nieco za bardzo przypomina Leona (a w zasadzie jest jego kopią), ale z tyłu auto ma swój niepowtarzalny styl — od razu wiadomo, że to Seat Ibiza. W tej generacji nie dostaniemy jednak trzydrzwiowego nadwozia i wersji kombi — na otarcie łez powstanie crossover, którego poznamy już za kilka miesięcy.

REKLAMA

2. Bardziej przestronna

Ibiza to pierwszy samochód w koncernie Volkswagena zbudowany na nowej platformie modułowej MQB-A0. Ibiza jest teraz nieco krótsza, ma aż o 9,5 centymetra powiększony rozstaw osi oraz jest znacznie szersza — aż o 8,7 centymetra! Dzięki temu na tylnej kanapie wygodniej będzie mogło usiąść troje pasażerów. Po ustawieniu fotela dla kierowcy o wzroście 180 cm z tyłu pozostaje dużo miejsca na nogi, a kolana nie stykają się z oparciem fotela. Wystarczająco jest także miejsca nad głową. No i zwiększyła się pojemność bagażnika — 355 l to o 63 l więcej niż w poprzedniej Ibizie.

3. Wnętrze

Wnętrze Seata Ibizy wygląda nowocześnie i mimo że gdzieniegdzie znaleźliśmy twarde w dotyku plastiki, to pod tym względem jest znacznie lepiej niż w poprzedniku. Nowy 8-calowy ekran systemu multimedialnego został skryty pod szklanym panelem, wygląda to bardzo estetycznie — przyciski funkcyjne ciągle znajdują się po lewej i prawej stronie ekranu, ale teraz są one dotykowe. System multimedialny działa szybko i płynnie — zdaje się, że ten sam system co w Leonie i Atece. Ekran ma wysoką rozdzielczość, jest czuły na dotyk, a obsługa jest bardzo prosta. W Ibizie znajdziemy komplet systemów bezpieczeństwa m.in. funkcję automatycznego awaryjnego hamowania.

4. Nowy silnik

Nowością w gamie Seata Ibizy będzie turbodoładowany silnik TSI o pojemności 1.5 i mocy 150 KM — zastąpi on jednostkę napędową o pojemności 1.4. Pod maską z pewnością znajdziemy także trzycylindrowy silnik 1.0 TSI, który w najmocniejszej odmianie będzie generował on 115 KM. Najmocniejszy silnik wysokoprężny, czyli 1,6 TDI, występuje w trzech wariantach mocy — 80, 95 i 115 KM. Cennik otwiera Ibiza z silnikiem wolnossącym 1.0, to trzycylindrowa jednostka znana m.in. z mniejszego Seata Mii.

5. Wyposażenie

Seat Ibiza, wzorem większych Atecki i Leona, będzie występowała w dwóch topowych wariantach wyposażenia. Do dobrze znanej odmiany FR dołączy Xcellence. Pierwsza z nich zawiera sportowe dodatki (m.in. sportowo stylizowane zderzaki, atrapy końcówek wydechów, większe obręcze kół, sportowe fotele i kierownica oraz czerwone detale we wnętrzu), druga stylizowana jest bardziej elegancko (m.in. elegancki wzór felg, inne wypełnienie osłony chłodnicy, dwukolorowa deska rozdzielcza i fotele obszyte alcantarą). Producent zarzeka się, że już podstawowa odmiana Reference będzie dobrze wyposażona.

Więcej przeczytacie w kolejnym wydaniu magazynu "auto motor i sport".

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA