Seata Leona ST CUPRA napędza ten sam, co w zwykłym kompakcie silnik 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy 260 i 280 KM. Jednostka napędowa może współpracować z 6-stopniowym manualem lub skrzynią DSG o takiej samej ilości przełożeń. Auto z mocniejszym silnikiem w zestawieniu z szybką skrzynią DSG przyspiesza do setki w 6,1 s (z manualem 6,2 s.).
Szybkie kombi Seata można doposażyć m.in. w sportowy układ wydechowy, system kontroli trakcji DCC, blokadę przedniego dyferencjału, progresywny układ kierowniczy (zmieniający charakterystykę pracy w zależności od trybu jazdy) i CUPRA Drive Profile, czyli możliwość indywidualnego wyboru pomiędzy trybem pracy skrzyni, silnika i zawieszenia.

Auto można także "zaostrzyć" dokupując tzw. Performance Pack, w skład którego wchodzą sportowe, większe zaciski Brembo oraz 19-calowe specjalne felgi z oponami typu semi-slick Michelin Pilot Sport Cup 2. Tu robi się już poważnie.
W standardzie znajdziemy LED-owe światła przednie i tylne, sportowe fotele z alcantary, sportową skórzaną kierownicę ze spłaszczonym spodem, a także 6,5-calowy dotykowy wyświetlacz na konsoli centralnej.
Wygląd Leona ST CUPRA można także indywidualizować poprzez dodawanie kolorowych pakietów White Line, Black Line lub Orange Line. W zależności od tego, lusterka, obramowanie grilla i felg są pomalowane na biało, czarno lub pomarańczowo.
Największym rywalem dla Leona ST CUPRA będzie, niedawno pokazany, Golf R Variant z 300-konnym silnikiem TSI.