[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Seat Tarraco FR PHEV (Frankfurt 2019)

Seat Tarraco debiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie w sportowej wersji FR, wykorzystującej po raz pierwszy napęd hybrydowy.

Seat Tarraco FR PHEV (Frankfurt 2019) Seat Tarraco FR PHEV (Frankfurt 2019)

Zaprojektowany i opracowany w zakładach Seata w Martorell Seat Tarraco powstaje w niemieckim Wolfsburgu, w samym sercu Grupy Volkswagena. Teraz oferta hiszpańskiego SUV-a wzbogaca się o hybrydowy napęd typu plug-in. Jest on dostępny dla usportowionej wersji FR.

Seat Tarraco FR PHEV – silnik i napęd

FR i hybryda? To może mieć sens. Do napędu Seata Tarraco FR PHEV służy bowiem połączenie silnika benzynowego TSI o pojemności 1,4 litra, który generuje moc 150 koni mechanicznych, z jednostką elektryczną dysponującą mocą 85 kW, czyli około 115 KM.

Całkowita moc wyjściowa systemu napędowego Seata Tarraco FR PHEV wynosi 245 KM (180 kW), a maksymalny moment obrotowy to solidne 400 Nm. Przekłada się to na maksymalną prędkość wynoszącą 217 km/h, a rozpędzanie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 7,4 sekundy. Osiągi bardziej niż wystarczające dla rodzinnego SUV-a.

Tarraco FR PHEV jest hybrydą ładowaną z zewnętrznego źródła prądu. Energia elektryczna magazynowana jest przez zestaw akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 13 kWh. Wystarcza to na pokonanie w trybie czysto elektrycznym dystansu nieco ponad 50 km. Wystarczy, żeby odwieźć dzieci do szkoły i dojechać do pracy, a po powrocie wyskoczyć na zakupy.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Seat Tarraco FR PHEV (Frankfurt 2019) Seat Tarraco FR PHEV (Frankfurt 2019)

Seat Tarraco FR PHEV – nadwozie

Równocześnie z wprowadzeniem nowego napędu hybrydowego, Seat dodaje do oferty Tarraco sportową linię FR. Nadwozie jest nieco bardziej agresywnie stylizowane, ma poszerzone nadkola i rasowo wyglądające felgi o średnicy 19 cali, o wzorze przeznaczonym wyłącznie dla wersji FR. Opcjonalnie koła mogą być nawet 20-calowe.

Z tyłu samochodu pojawił się nowy zderzak, z dwiema płaskimi końcówkami wydechu, czy raczej jego atrapami. W każdym razie wygląda to nieźle. Nad tylną szybą pojawił się większy spoiler. Nowością jest też kolor nadwozia przeznaczony dla modelu FR, nazwany Fura Grey - widoczny na egzemplarzu wystawionym na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Seat Tarraco FR PHEV – wnętrze

W kabinie Seata Tarraco FR PHEV uwagę zwraca sportowa kierownica z zaznaczeniem szczytu i spłaszczona u dołu. W centralnym punkcie deski rozdzielczej króluje z kolei 9,2-calowy ekran dotykowy, obsługujący najnowszej generacji system multimedialny Seata.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

Seat Tarraco FR PHEV (Frankfurt 2019) Seat Tarraco FR PHEV (Frankfurt 2019)

Lepsze trzymanie boczne i większy komfort podczas jazdy zapewnić mają sportowe fotele kubełkowe, wyposażone w elektryczną regulację położenia i nachylenia. Miejsce kierowcy ma dodatkowo wmontowaną funkcję pamięci ustawień.

Ułatwieniem w codziennej eksploatacji podczas ciągnięcia przyczepy jest zainstalowany w Tarraco FR PHEV system Trailer Assist, który wspomaga kierowcę podczas manewrowania z przyczepą. System znacznie usprawnia holowanie i ułatwia parkowanie. W samochodzie dodano również ogrzewanie postojowe, które pozwala szybciej rozgrzać silnik w ekstremalnie niskich temperaturach.

Seat Tarraco FR PHEV debiutuje na światowych targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie. Do początku 2021 roku marki Seat i Cupra przedstawią natomiast sześć kolejnych modeli wykorzystujących napęd elektryczny. Seryjna produkcja Tarraco FR oraz jego elektrycznej odmiany PHEV rozpocznie się w połowie 2020 roku.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij