Zaprojektowany i opracowany w zakładach Seata w Martorell Seat Tarraco powstaje w niemieckim Wolfsburgu, w samym sercu Grupy Volkswagena. Teraz oferta hiszpańskiego SUV-a wzbogaca się o hybrydowy napęd typu plug-in. Jest on dostępny dla usportowionej wersji FR.
Seat Tarraco FR PHEV – silnik i napęd
FR i hybryda? To może mieć sens. Do napędu Seata Tarraco FR PHEV służy bowiem połączenie silnika benzynowego TSI o pojemności 1,4 litra, który generuje moc 150 koni mechanicznych, z jednostką elektryczną dysponującą mocą 85 kW, czyli około 115 KM.
Całkowita moc wyjściowa systemu napędowego Seata Tarraco FR PHEV wynosi 245 KM (180 kW), a maksymalny moment obrotowy to solidne 400 Nm. Przekłada się to na maksymalną prędkość wynoszącą 217 km/h, a rozpędzanie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 7,4 sekundy. Osiągi bardziej niż wystarczające dla rodzinnego SUV-a.
Tarraco FR PHEV jest hybrydą ładowaną z zewnętrznego źródła prądu. Energia elektryczna magazynowana jest przez zestaw akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 13 kWh. Wystarcza to na pokonanie w trybie czysto elektrycznym dystansu nieco ponad 50 km. Wystarczy, żeby odwieźć dzieci do szkoły i dojechać do pracy, a po powrocie wyskoczyć na zakupy.
Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery
Komentarze