REKLAMA

Seat Tarraco e-Hybrid w sprzedaży. Ile kosztuje?

Seat Tarraco e-Hybrid to pierwszy zelektryfikowany SUV w gamie hiszpańskiej marki, a druga hybryda plug-in tej marki w ogóle, po Leonie e-Hybrid. Znamy już cenę hybrydowego SUV-a.

Seat Tarraco e-Hybrid fot. materiały prasowe
Seat Tarraco e-Hybrid

Tarraco e-Hybrid jest drugim oferowanym w Polsce zelektryfikowanym modelem hiszpańskiej marki po Leonie e-Hybrid, którego mieliśmy okazję niedawno testować. Pod maską SUV-a znajduje się napęd hybrydowy plug-in, łączący silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 150 KM z napędem elektrycznym o mocy 85 kW i sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Układ napędowy zapewnia łączną moc 245 KM i moment obrotowy 400 Nm, pozwalając przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13 kWh, umieszczonym nisko w tylnej części SUV-a. Dzięki temu zapewniono bardziej równomierny rozkład masy na podwoziu. Hybrydowe Tarraco może być napędzane wyłącznie energią elektryczną aż do osiągnięcia prędkości 140 km/h. Model pozwala również pokonać około 49 km (wg WLTP), zużywając jedynie energię zgromadzoną w akumulatorach. Przy konieczności dłuższych podróży Seat Tarraco e-Hybrid wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i benzynowy, dzięki czemu zasięg wynosi do 720 km, bez konieczności tankowania czy ładowania.

Seat Tarraco e-Hybridfot. materiały prasowe
Seat Tarraco e-Hybrid

Samochód zawsze uruchamia się w trybie całkowicie elektrycznym, jeśli tylko poziom naładowania akumulatorów na to pozwala. System przełączy się automatycznie na tryb hybrydowy, kiedy pojemność baterii spadnie poniżej określonego poziomu lub jeśli prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Kierowca ma również możliwość ustalenia pożądanego stopnia naładowania akumulatorów w trybie Hybrid.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W przypadku, gdy napęd elektryczny rozładuje akumulator do określonego poziomu, układ przełącza się samoczynnie w tryb hybrydowy. Uzupełnienie akumulatorów poprzez port ładowania umieszczony z przodu samochodu zajmuje 3,5 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 3,6 kW lub 5 godzin przy użyciu systemu domowego o mocy 2,3 kW.

Nowy Seat Tarraco e-Hybrid jest już dostępny w polskich salonach hiszpańskiej marki. Ceny modelu w wersji wyposażenia Xcellence zaczynają się od 182 900 złotych brutto.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA