REKLAMA

Seat co pół roku wypuści nowy model

Seat zapowiedział na najbliższe lata wysyp premier nowych modeli, w tym SUV-a Tarraco i sportowej Cupry Ateca. Co pół roku na rynek wejdzie nowy model marki.

Seat Tarraco
Seat Tarraco
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Seat zakończył 2017 rok z zyskiem operacyjnym na poziomie 191 milionów euro (w 2016 roku – 153 miliony euro), czyli wynikiem o 24,8 proc. wyższym w porównaniu do ubiegłego roku. To skłania markę do szeroko zakrojonych inwestycji.

Podczas konferencji finansowej, podsumowującej miniony rok, kierownictwo marki zapowiedziało ofensywę z zakresie samochodów elektrycznych w 2020 roku. Do tego czasu co sześć miesięcy Seat będzie wprowadzał na rynek nowy model.

Rok 2017 minął dla hiszpańskiej marki pod znakiem największej ofensywy produktowej w historii. Na drogi wyjechały kolejno:

  • Leon po faceliftingu,
  • piąta generacja Ibizy,
  • najnowszy crossover Arona.

Swoją pozycję umacniał także SUV Ateca, z którym marka osiągnęła rekordowe wyniki sprzedażowe na rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Austria, czy Szwajcaria. W pierwszym pełnym roku sprzedaży nowy SUV znalazł na całym świecie 78 700 nabywców.

REKLAMA

REKLAMA

Cupra Ateca
Cupra Ateca

Nadchodzące premiery Seata

Hiszpańska marka nie powiedziała jednak ostatniego słowa. Do 2020 roku Seat co sześć miesięcy będzie wprowadzał na rynek nowy model. Pierwszymi nowościami – jeszcze w 2018 roku – będą modele: Tarraco i CUPRA Ateca.

W przyszłym roku pojawi się nowa generacja Leona, dostępna w dwóch wersjach nadwozia: hatchback oraz ST.

W 2020 roku z taśmy produkcyjnej w Martorell zjedzie natomiast pierwszy samochód elektryczny (o zasięgu min. 500 km i możliwościami jazdy autonomicznej na min. poziomie 2) oraz pierwszy model z segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle).

REKLAMA

Seat Ibiza
Seat Ibiza

W 2018 roku Seat wprowadził na rynek markę Cupra, która ma "generować większe zyski, przyciągnąć nowych klientów, aktywnie uczestniczyć w motorsporcie, a także integrować nowe technologie i napędy" - czytamy w komunikacie prasowym.

Seat działa obecnie na 80 rynkach, ale jedynie 15 proc. ogółu sprzedaży dokonuje się poza Europą. Strategicznymi regionami dla marki w przyszłości będą Afryka Północna, Ameryka Łacińska i Meksyk. Od niedawna Seaty zamawiać można także w Norwegii oraz Nowej Zelandii. Seat stanowi również część joint venture pomiędzy Volkswagen Group China oraz JAC.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA