[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.0

Seat el-Born (Genewa 2019)

Seat el-Born został pokazany na salonie samochodowym w Genewie. To zapowiedź pierwszego elektrycznego modelu marki.

Seat el-Born (Genewa 2019) Seat el-Born (Genewa 2019)

Seat zdradził szczegóły koncepcyjnego modelu el-Born. Jest to pierwszy w pełni elektryczny pojazd marki, zbudowany na platformie MEB Grupy Volkswagena, przeznaczonej dla elektrycznych aut właśnie.

Nazwa el-Born pochodzi od jednej z najbardziej charakterystycznych dzielnic Barcelony, będącej źródłem inspiracji dla stylistów i inżynierów Seata. Projekt Seata el-Born powstał właśnie w stolicy Katalonii.

Jak zapowiada producent, seryjna produkcja finalnej wersji konceptu Seata el-Born rozpocznie się już w 2020 roku w zakładach w Zwickau. Oznacza to, że zapowiadany na genewski salon model jest bliski swojej ostatecznej formy.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Seat el-Born (Genewa 2019) Seat el-Born (Genewa 2019)

Seat el-Born – silnik

Pod efektownym nadwoziem, kształtem przypominającym nieco modele Seata z czasów Waltera de Silvy, kryje się nowoczesny napęd elektryczny. Według zapowiedzi producenta ma on wręcz zrewolucjonizować branżę motoryzacyjną, zapewniając niespotykane wcześniej osiągi.

Samochód napędzany jest przez 204-konny silnik elektryczny, zasilany zestawem akumulatorów o pojemności 62 kWh. Dzięki tym parametrom, zasięg el-Born sięga do 420 km wg normy WLTP, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy.

Specjalnie zaprojektowana ładowarka pozwala na naładowanie akumulatorów Seata el-Born do poziomu 80 proc. w 47 minut.

REKLAMA

Seat el-Born (Genewa 2019) Seat el-Born (Genewa 2019)

Seat el-Born – napęd

Seat el-Born ma dawać przyjemność z jazdy. Układ jezdny został zaprojektowany pod kątem sportowych wrażeń. Elektryczny napęd rozdziela moc na wszystkie cztery koła, co ma przekładać się na bardziej dynamiczną jazdę.

Spory zasięg samochodu nie byłby możliwy bez odpowiedniej aerodynamiki pojazdu. Osiągnięto ją m.in. dzięki przeniesieniu niżej wlotów powietrza chłodzącego akumulatory czy wpasowaniu logo SEAT w karoserię samochodu.

Efektywny przepływ powietrza umożliwiają również wloty zaprojektowane przy nadkolu, które dodatkowo zapewniają chłodzenie klocków hamulcowych. Samochód wyposażono w podwójny spoiler, który ma dodatkowo podkreślać dynamiczny charakter auta.

REKLAMA

Seat el-Born (Genewa 2019) Seat el-Born (Genewa 2019)

Seat el-Born – wnętrze

Wykorzystanie ogniw elektrycznych zamiast klasycznego silnika umożliwiło zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. We wnętrzu Seata el-Born dominują opływowe kształty. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczono cyfrowy kokpit z 10-calowym ekranem, z dostępem do sieci, informacji oraz multimediów.

Wysoki komfort jazdy zapewnić mają wygodne fotele kubełkowe dla wszystkich pasażerów oraz dodatkowo wygospodarowana przestrzeń na bagaże. Seat wspomina w komunikacie prasowym, że między przednimi siedzeniami spokojnie zmieści się dodatkowa torba, co podkreśla przestronność kabiny Seata el-Born.

Seat el-Born – jazda autonomiczna

Seat el-Born wyposażony jest w łączność i najnowcześniejsze rozwiązania stosowane w autonomicznych pojazdach. W samochodzie wprowadzono drugi poziom jazdy autonomicznej, który pozwala na częściową automatyzację manewrów i przejęcie kontroli podczas kierowania, przyspieszania i zwalniania. Auto wyposażone jest również w asystenta parkowania Intelligent Park Assist.

Seata el-Born można zobaczyć podczas salonu samochodowego w Genewie.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij